Schemata a výzkum přístupu k výchově ve vyloučených lokalitách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10159333" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10159333 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18440/13:50001942
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Schemata a výzkum přístupu k výchově ve vyloučených lokalitách
Popis výsledku v původním jazyce
Článek vychází z etnografických výzkumů realizovaných autory a soustřeďuje se na některé metodologické otázky výzkumu zaměřeného na problematiku vzdělávání ve vyloučených lokalitách. Cílem je odkrýt souvislosti mezi empirickou zkušeností výzkumníka běhemetnografického výzkumu a použitím teorie pro interpretaci sezbíraných dat. V textu jsou vyloženy koncepty kulturních modelů a kognitivních schemat, které jsou dále prezentovány jako interpretační nástroje, s jejichž pomocí může badatel pochopit emický pohled na zkoumanou otázku.
Název v anglickém jazyce
Schemas and research of approches to education in excluded localities
Popis výsledku anglicky
The paper stems from the ethnographic research of its authors and discusses some methodological questions relating to education in excluded localities. The aim of the paper is to reveal connections between the empirical experience of ethnographic reserchers and theories used to interpret gathered data. The paper expounds the concepts of cultural models and cognitive schemas, which it further presents as interpretative tools that can help researchers understand the emic perspective on the researched matter.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0547" target="_blank" >GAP407/12/0547: Rozhodovací procesy pomáhajících profesí v oblasti interkulturních vztahů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia peadagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
77-96
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—