Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Představy o mužském/chlapeckém vzhledu ve školních třídách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10172648" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10172648 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Představy o mužském/chlapeckém vzhledu ve školních třídách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá představami o ideálním mužském či chlapeckém vzhledu a vlivem vzhledu na sociální pozici chlapců v třídním kolektivu. Čím více jejich vzhled odpovídá ideálu krásy, který je zahrnutý ve skupinových normách, tím snadněji dosahují dobrého sociálního postavení. Prostřednictvím tří kvalitativních výzkumných studií je doloženo, že třídní normy obsahují požadavky vůči chlapeckému vzhledu, které jsou však v síle tlaku i konkrétním obsahu odlišné od požadavků vůči vzhledu dívek. Výsledky dílčíchstudií jsou zasazeny do kontextu současných zahraničních teoretických přístupů a výzkumných nálezů o ideálu krásy a jeho původu v genderovém řádu.

  • Název v anglickém jazyce

    Ideal of male/boy beauty in school groups

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on adolescent concept of male or boy appearance and its impact on social position of boys in classroom structures. They can reach a better social position, if their appearance suits to group norms. Based on three qualitative studies it is proved that group norms consist a set of requirements toward male appearance which differ from requirements toward female appearance both in content and strength. The results of partial surveys are discussed in the context of present international theoretical approaches and empirical evidences about ideal of beauty in gender perspective.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1556" target="_blank" >GAP407/11/1556: Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gender, rovné příležitosti, výzkum

  • ISSN

    1213-0028

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    79-87

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus