Představy o mužském/chlapeckém vzhledu ve školních třídách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10172648" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10172648 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Představy o mužském/chlapeckém vzhledu ve školních třídách
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá představami o ideálním mužském či chlapeckém vzhledu a vlivem vzhledu na sociální pozici chlapců v třídním kolektivu. Čím více jejich vzhled odpovídá ideálu krásy, který je zahrnutý ve skupinových normách, tím snadněji dosahují dobrého sociálního postavení. Prostřednictvím tří kvalitativních výzkumných studií je doloženo, že třídní normy obsahují požadavky vůči chlapeckému vzhledu, které jsou však v síle tlaku i konkrétním obsahu odlišné od požadavků vůči vzhledu dívek. Výsledky dílčíchstudií jsou zasazeny do kontextu současných zahraničních teoretických přístupů a výzkumných nálezů o ideálu krásy a jeho původu v genderovém řádu.
Název v anglickém jazyce
Ideal of male/boy beauty in school groups
Popis výsledku anglicky
The article is focused on adolescent concept of male or boy appearance and its impact on social position of boys in classroom structures. They can reach a better social position, if their appearance suits to group norms. Based on three qualitative studies it is proved that group norms consist a set of requirements toward male appearance which differ from requirements toward female appearance both in content and strength. The results of partial surveys are discussed in the context of present international theoretical approaches and empirical evidences about ideal of beauty in gender perspective.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1556" target="_blank" >GAP407/11/1556: Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gender, rovné příležitosti, výzkum
ISSN
1213-0028
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
79-87
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—