Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učivo o větě na 1. stupni ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10173430" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10173430 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učivo o větě na 1. stupni ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text analyzuje obsah tématu věty podle postoje mluvčího ke skutečnosti a způsob zprostředkování tohoto tématu žákům mladšího školního věku. Upozorňuje na problematická místa a nutnost jejich nového didaktického řešení. Doporučuje zařadit do obsahu vyučování již na 1. stupni ZŠ učivo o komunikační funkci výpovědi, neboť to odpovídá pragmatickému požadavku komunikačního přístupu v pojetí výuky českého jazyka.

  • Název v anglickém jazyce

    A Sentence in Curriculum of Elementary School

  • Popis výsledku anglicky

    The text analyses the content of the theme of a sentence according to a producer s attitude to the reality and the way how this topic is transmitted to elementary school children. It mentions problematic aspects and the necessity of novel didactic solution. It suggests to integrate the theme of communicative function of the utterance into the elementary school curriculum, as it corresponds to a pragmatic requirements of communicative approach in Czech language education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    11-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus