Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preconceptions and Misconceptions of Elementary School Pupils Toward Intellectual Disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10173730" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10173730 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preconceptions and Misconceptions of Elementary School Pupils Toward Intellectual Disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aimed to investigate selected elementary school pupil's preconceptions and misconceptions toward people with intellectual disabilities (ID). Two hundred and thirty-five Czech pupils completed self-constructed questionnaire. Pupil's knowledge and attitudes toward ID were compared and evaluated using parametric Student's t-test. The pupils were aged between 10 - 15 years. Major study findings indicated that 5th grade pupils have more misconceptions about people with ID. The older children havea more sophisticated preconceptions (particularly attitudes) about ID compared with the 5th grade pupils. The study point out the importance of research in the field of pupil's preconceptions and misconceptions toward ID as a one of the most important factor of effective inclusive education and social acceptance of pupils with ID.

  • Název v anglickém jazyce

    Preconceptions and Misconceptions of Elementary School Pupils Toward Intellectual Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    This study aimed to investigate selected elementary school pupil's preconceptions and misconceptions toward people with intellectual disabilities (ID). Two hundred and thirty-five Czech pupils completed self-constructed questionnaire. Pupil's knowledge and attitudes toward ID were compared and evaluated using parametric Student's t-test. The pupils were aged between 10 - 15 years. Major study findings indicated that 5th grade pupils have more misconceptions about people with ID. The older children havea more sophisticated preconceptions (particularly attitudes) about ID compared with the 5th grade pupils. The study point out the importance of research in the field of pupil's preconceptions and misconceptions toward ID as a one of the most important factor of effective inclusive education and social acceptance of pupils with ID.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů