Muzejní a galerijní edukace 2: Učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10189833" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10189833 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Muzejní a galerijní edukace 2: Učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha prezetuje výsledky výzkumu závěrečného roku projektu Vzdělávání v oblasti kulturní identity národa se zaměřením na muzea, galerie a školy, NAKI DF11P01OVV025. Druhý díl se zabývá současným uměním a jeho rolí ve výtvarné výchově, v kontextu galerijního a muzejního vzdělávacího prostředí, v němž probíhá zprostředkování uměleckých děl. Kniha obsahuje osm kapitol , které ukazují kreativní přístupy jak dětských tvůrců, tak jejich učitelů ve výtvarné výchově. Ta je chápána jako součást vizuální kultury.Autoři zařadili do knihy pracovní listy a přípravy na vyučování jako součást program edukace, včetně dalších didaktických dále materiálů a použité literatury. Kapitoly obsahují také pedagogické reflexe a autentické vstupy účastníků výzkumu, kteří se podíleli na nových poznatcích a často i na změně perspektivy.
Název v anglickém jazyce
Gallery and Museum Education 2 : Learning from the Arts. Education programmes in UPM and Galerie Rudolfinum 2012/2013
Popis výsledku anglicky
The book presents research findings from the final year of the project "Education in the area of national cultural identity" (NAKI DF11P01OVV025). This volume deals with contemporary art and its role in school education, relates to gallery and museum education settings in which encounters with art are mediated. Eight chapters of the book introduce childrens'a art work and teachers'creative approaches in art education which is understood as a part of visual culture. Authors present worksheets and lessonplans as the basic elements of the programmes with all didactic supplements and materials including bibliography and other resources. The programme is regularly followed up by pedagogical reflection. The core of every chapter is supplemented by authenticnarratives of all who contributed to new knowledge, and often to a change of perspective of the research team.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DF11P01OVV025" target="_blank" >DF11P01OVV025: Vzdělávání v oblasti kulturní identity národa se zaměřením na muzea, galerie a školy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-700-7
Počet stran knihy
350
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—