Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora zdravého psychického vývoje z aspektu dítěte a učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190214" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10190214 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12410/13:43885103

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpora zdravého psychického vývoje z aspektu dítěte a učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    První část předkládané editované monografie pojednává o dvou diagnostických kategoriích: epilepsii a dyslexii. Studie týkající se obou diagnóz empiricky potvrdily signifikantní vliv školního prostředí na formování sebepojetí. Ve výzkumu o epilepsii autorka experimentálně dokázala příznivý vliv speciálního výukového programu na prosociální postoje spolužáků k epileptikům. Výzkum sociálních aspektů u dyslektiků ukázal na snížené sebepojetí a zhoršenou sociometrickou pozici mezi spolužáky. Tyto nálezy majítendenci dlouhodobě přetrvávat i do dospělosti. Motivační a emoční determinanty procesů učení a vyučování jsou studovány v části druhé. Výzkum ukázal, že používání individuální vztahové normy nemusí vést ke zvýšení motivace žáků, naopak, používání individuální normy v oblastech připisování výkonu a očekávání může celkovou motivovanost snižovat. Navíc se ukazují určité rozpory mezi zjištěnou orientací učitelů na určitý typ normy a reálnou prací učitelů se vztahovými normami. Další studie

  • Název v anglickém jazyce

    Facilitation of healthy mental development - child and teacher

  • Popis výsledku anglicky

    The first part of the edited monograph deals with two diagnostic categories:epilepsy and dyslexia. Studies of these two diagnoses empirically supported the claims that a school environment represented by peers and teachers attitudes toward an afflicted child has a significant influence on the forming of its self-concept.The epilepsy study focused on an experimental program aimed at changing peers attitudes toward a fellow student suffering from epilepsy. The experimental manipulation in the study succeeded in effecting an attitude change in more prosocial direction.Research of various social dimensions among dyslectics showed lowered self-esteem and worsened sociometric position of dyslectics among their peers. These findings have a strong tendency topersist into adulthood.Motivational and emotional determinants of the learning and teaching processes are studied in the second part. Research showed that the use of individual relational norms may not lead to the improvement of students'

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87204-66-5

  • Počet stran knihy

    168

  • Název nakladatele

    EDUKO nakladatelství,

  • Místo vydání

    Tušimická 509/10, 184 00 Praha 8 - Dolní Chabry

  • Kód UT WoS knihy