Podpora zdravého psychického vývoje z aspektu dítěte a učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190214" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10190214 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/13:43885103
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora zdravého psychického vývoje z aspektu dítěte a učitele
Popis výsledku v původním jazyce
První část předkládané editované monografie pojednává o dvou diagnostických kategoriích: epilepsii a dyslexii. Studie týkající se obou diagnóz empiricky potvrdily signifikantní vliv školního prostředí na formování sebepojetí. Ve výzkumu o epilepsii autorka experimentálně dokázala příznivý vliv speciálního výukového programu na prosociální postoje spolužáků k epileptikům. Výzkum sociálních aspektů u dyslektiků ukázal na snížené sebepojetí a zhoršenou sociometrickou pozici mezi spolužáky. Tyto nálezy majítendenci dlouhodobě přetrvávat i do dospělosti. Motivační a emoční determinanty procesů učení a vyučování jsou studovány v části druhé. Výzkum ukázal, že používání individuální vztahové normy nemusí vést ke zvýšení motivace žáků, naopak, používání individuální normy v oblastech připisování výkonu a očekávání může celkovou motivovanost snižovat. Navíc se ukazují určité rozpory mezi zjištěnou orientací učitelů na určitý typ normy a reálnou prací učitelů se vztahovými normami. Další studie
Název v anglickém jazyce
Facilitation of healthy mental development - child and teacher
Popis výsledku anglicky
The first part of the edited monograph deals with two diagnostic categories:epilepsy and dyslexia. Studies of these two diagnoses empirically supported the claims that a school environment represented by peers and teachers attitudes toward an afflicted child has a significant influence on the forming of its self-concept.The epilepsy study focused on an experimental program aimed at changing peers attitudes toward a fellow student suffering from epilepsy. The experimental manipulation in the study succeeded in effecting an attitude change in more prosocial direction.Research of various social dimensions among dyslectics showed lowered self-esteem and worsened sociometric position of dyslectics among their peers. These findings have a strong tendency topersist into adulthood.Motivational and emotional determinants of the learning and teaching processes are studied in the second part. Research showed that the use of individual relational norms may not lead to the improvement of students'
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87204-66-5
Počet stran knihy
168
Název nakladatele
EDUKO nakladatelství,
Místo vydání
Tušimická 509/10, 184 00 Praha 8 - Dolní Chabry
Kód UT WoS knihy
—