Financování vysokých škol ve světě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10192152" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10192152 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Financování vysokých škol ve světě
Popis výsledku v původním jazyce
Financování terciárního vzdělávání následuje reformní dění v celém tomto sektoru vzdělávání. Finanční krize jen urychlila procesy reflexe možností financování velké expanze terciárního vzdělávání, kdy již tak napnuté rozpočty terciárního sektoru vzdělávání byly v mnoha případech vystaveny tlaku veřejných rozpočtů v důsledku krize. Financování ovlivňuje vytváření prostředí, v němž by instituce měly fungovat tak, aby naplňovaly společenskou i osobní potřebu, která je na ně kladena. Expanze otevřela terciární vzdělávání v rozvíjejícím se spektru institucí mnohem větší části populace a otevřelo se tak i téma kvality poskytovaného vzdělání těmito institucemi. Jeden z rozhodujících důrazů ve financování tak směřuje na posuzování efektivity, což s sebou nesemasový přechod k financování podle výkonu. Příklady konkrétních zemí ukazují, jak různé systémy terciárního vzdělávání procházejí reformou, jaké cíle upřednostňují a jak rozdílné mohou být mechanismy financování zvolené k jejich dosažení.
Název v anglickém jazyce
Higher education institutions funding around the world
Popis výsledku anglicky
Financing of tertiary education follows other reform processes in this sector of education. The financial crisis has only accelerated rethinking the limits of funding the large expansion of tertiary education, when already stretched tertiary budgets havein many cases come under further pressure of reduced public budgets. Financing influences the environment where institutions should function so as to meet social as well as personal requirements. The expansion has opened access to tertiary education fora much larger part of population while substantially diversifying the range of educational institutions and bringing the quality of education provided to the fore. One of crucial aspects of funding is assessing its effectiveness which implies a mass transition to performance-based funding. Examples of selected countries show how different systems of tertiary education have been reformed, what aims and objectives they follow and how different can be funding mechanisms chosen to achieve t
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-718-2
Počet stran knihy
108
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—