Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Objevování dětství v evropské a ruské kultuře

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194191" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10194191 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Objevování dětství v evropské a ruské kultuře

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pojetí a symbolizace dětství jsou výrazným typologickým znakem každé kultury, každé historické epochy i individuálního vědomí. Jeho zkoumání v dějinách slovesného umění má zásadní význam pro pochopení obecných proměn umělecké koncepce člověka a v důsledku toho i literárních směrů a žánrů, jakož i poetiky jednotlivých autorů. Jako badatelský problém stojí na pomezí literární historie a literární teorie. Významné místo v reflexi fenoménu dětství evropskou kulturou náleží ruské literatuře. Studie zkoumá vývoj této reflexe v souvislosti s vývojem společenosti a vědeckým poznáváním dětství od středověku do současnosti. Důraz je kladen zejména na literaturu 19. století.

  • Název v anglickém jazyce

    Discovering childhood in European and Russian culture

  • Popis výsledku anglicky

    The image and symbolism of childhood present an outstanding typological feature of every culture, historical period as well as of every individual consciousness. Research into this topic as it evolved in the history of literature is crucially important to understand more general transformations of the artistic image of man and, consequently, of trends and genres in literature as well as poetical styles of individual authors. Such research oscillates in between literary theory and history of literature.Russian literature contributed profoundly to the reflexion of the childhood phenomenon by European cultures. The present paper analyses the development of this reflexion in the context of social development and scientific conceptions of childhood since the medieval ages up to the present time with particular attention to the 19th century literature.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Medium et scopus: Jazyky literatury v edukaci a komunikaci

  • ISBN

    978-80-246-2503-4

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    31-61

  • Počet stran knihy

    226

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Nakladatelství Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly