Objevování dětství v evropské a ruské kultuře
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194191" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10194191 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Objevování dětství v evropské a ruské kultuře
Popis výsledku v původním jazyce
Pojetí a symbolizace dětství jsou výrazným typologickým znakem každé kultury, každé historické epochy i individuálního vědomí. Jeho zkoumání v dějinách slovesného umění má zásadní význam pro pochopení obecných proměn umělecké koncepce člověka a v důsledku toho i literárních směrů a žánrů, jakož i poetiky jednotlivých autorů. Jako badatelský problém stojí na pomezí literární historie a literární teorie. Významné místo v reflexi fenoménu dětství evropskou kulturou náleží ruské literatuře. Studie zkoumá vývoj této reflexe v souvislosti s vývojem společenosti a vědeckým poznáváním dětství od středověku do současnosti. Důraz je kladen zejména na literaturu 19. století.
Název v anglickém jazyce
Discovering childhood in European and Russian culture
Popis výsledku anglicky
The image and symbolism of childhood present an outstanding typological feature of every culture, historical period as well as of every individual consciousness. Research into this topic as it evolved in the history of literature is crucially important to understand more general transformations of the artistic image of man and, consequently, of trends and genres in literature as well as poetical styles of individual authors. Such research oscillates in between literary theory and history of literature.Russian literature contributed profoundly to the reflexion of the childhood phenomenon by European cultures. The present paper analyses the development of this reflexion in the context of social development and scientific conceptions of childhood since the medieval ages up to the present time with particular attention to the 19th century literature.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Medium et scopus: Jazyky literatury v edukaci a komunikaci
ISBN
978-80-246-2503-4
Počet stran výsledku
31
Strana od-do
31-61
Počet stran knihy
226
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Nakladatelství Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—