Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profil syntaktika Vladimíra Šmilauera: Text jako východisko a předmět školské výuky syntaxe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194475" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10194475 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Profil syntaktika Vladimíra Šmilauera: Text jako východisko a předmět školské výuky syntaxe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá metodickými zásadami Vladimíra Šmilauera, autora lingvodidaktické teorie a metod výuky, které ovlivnily syntaktické myšlení několika generací studentů. Klade důraz především na Šmilauerův přístup zdůrazňující vizuální grafickou metodujazykové analýzy, která díky své propracované metodické podobě a zaměření na text literárního díla jako na výchozí předmět výuky poskytuje inspiraci dodnes. Šmilauerovy zásady tak mohou demonstrovat možnosti propojení jazykové a literární výchovy, kteréje v konceptu současné integrované didaktiky českého jazyka a literatury aktuální.

  • Název v anglickém jazyce

    Profile of expert on syntax Vladimír Šmilauer: Text as the theme and the subject of school syntactic analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with methodological principles of Vladimír Šmilauer who was the author of didactic-syntactic theories and teaching methods which have influenced the syntactic thinking of several generations of students. It emphasizes especially the approach of Vladimír Šmilauer which accentuates visual graphic method of linguistic analysis. It provides inspiration until today due to its elaborate methodological adaptation and also continuous focus on the text of literary work as the point of departureand subject of teaching practice. Šmilauer's principles may thus demonstrate the possibilities of joining the linguistic and literary education which may nourish the concept of contemporary integrated methodology of Czech language and literature.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP406%2F11%2F1987" target="_blank" >GAP406/11/1987: Vladimír Šmilauer</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Medium et scopus: Jazyky literatury v edukaci a komunikaci

  • ISBN

    978-80-246-2503-4

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    155-167

  • Počet stran knihy

    226

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Nakladatelství Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly