Profil syntaktika Vladimíra Šmilauera: Text jako východisko a předmět školské výuky syntaxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194475" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10194475 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profil syntaktika Vladimíra Šmilauera: Text jako východisko a předmět školské výuky syntaxe
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá metodickými zásadami Vladimíra Šmilauera, autora lingvodidaktické teorie a metod výuky, které ovlivnily syntaktické myšlení několika generací studentů. Klade důraz především na Šmilauerův přístup zdůrazňující vizuální grafickou metodujazykové analýzy, která díky své propracované metodické podobě a zaměření na text literárního díla jako na výchozí předmět výuky poskytuje inspiraci dodnes. Šmilauerovy zásady tak mohou demonstrovat možnosti propojení jazykové a literární výchovy, kteréje v konceptu současné integrované didaktiky českého jazyka a literatury aktuální.
Název v anglickém jazyce
Profile of expert on syntax Vladimír Šmilauer: Text as the theme and the subject of school syntactic analysis
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with methodological principles of Vladimír Šmilauer who was the author of didactic-syntactic theories and teaching methods which have influenced the syntactic thinking of several generations of students. It emphasizes especially the approach of Vladimír Šmilauer which accentuates visual graphic method of linguistic analysis. It provides inspiration until today due to its elaborate methodological adaptation and also continuous focus on the text of literary work as the point of departureand subject of teaching practice. Šmilauer's principles may thus demonstrate the possibilities of joining the linguistic and literary education which may nourish the concept of contemporary integrated methodology of Czech language and literature.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP406%2F11%2F1987" target="_blank" >GAP406/11/1987: Vladimír Šmilauer</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Medium et scopus: Jazyky literatury v edukaci a komunikaci
ISBN
978-80-246-2503-4
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
155-167
Počet stran knihy
226
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Nakladatelství Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—