BOLOŇSKÝ PROCES A JEHO DOPADY NA STRUKTUROVANÁ STUDIA UČITELSTVÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10194973" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10194973 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
BOLOŇSKÝ PROCES A JEHO DOPADY NA STRUKTUROVANÁ STUDIA UČITELSTVÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Boloňský proces lze chápat jako výsledek a pokračování řady evropských konferencí a zároveň určitých politických rozhodnutí směřujících k vytvoření tzv. evropského vysokoškolského prostoru. Běžně se charakterizuje jako dohoda, resp. dobrovolná iniciativazejména evropských, ale i některých mimoevropských států (např. Arménie, Gruzie), které chtějí zvýšit dostupnost, přitažlivost a kvalitu vysokoškolského vzdělávání a vytvořit Evropskou oblast vysokoškolského vzdělávání (EHEA). Boloňský proces se odvozuje a odvíjí od Boloňské deklarace (1999), která vychází z celé řady dokumentů, jež ji předcházely. Ministři školství účastnických zemí Boloňského procesu se dohodli, že se budou pravidelně setkávat, aby mohli dále rozpracovávat a koordinovat záležitosti týkající se evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání. Vytvoření evropského prostoru vysokého školství, jeho pokračování a další fungování totiž vyžaduje trvalou podporu, pozornost a přizpůsobování se neustále se měnícím vzdělávacím p
Název v anglickém jazyce
The Bologna process and its effects on structured programs for teachers
Popis výsledku anglicky
The Bologna process can be understood as the result of a continuation of a series of European conferences while certain policy decisions aimed at the creation of the European Higher Education Area. It is commonly characterized as an agreement , resp. voluntary initiative especially in Europe , as well as some non-European countries ( eg Armenia , Georgia ) who wish to improve accessibility, attractiveness and quality of higher education and to create a European Higher Education Area ( EHEA) . The Bologna process is derived and is derived from the Bologna Declaration (1999 ) , based from a number of documents that had preceded it . Education ministers of the participating countries of the Bologna process agreed to meet regularly in order to further develop and coordinate matters relating to the European Higher education. The creation of a European area of higher education , its sequel a further operation requires constant support, supervision and adaptation constantly changing education
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-703-8
Počet stran knihy
189
Název nakladatele
Nakladatelství UK PedF
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—