Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faktografická literární výchova v české škole a její kritika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10283446" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10283446 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Faktografická literární výchova v české škole a její kritika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři článku, Ursula Stohler, (do r. 2010 Univerzita v Bernu, Švýcarsko, nyní Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze) a Ondřej Hník (Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze), cítí coby vysokoškolští pedagogové potřebu vyjádřit se k problému koncepce literárního vzdělávání v České republice. Zaměřují se především na střední školství. Připomeňme, že písemně doložená a prokazatelná, explicitní kritika faktografického přístupu k literární výchově v českém školství trvá více než 120 let. Zarážející je rovněž skutečnost, že naukový, faktografický, literárněhistorický přístup přetrval několik různých státních zřízení a politických režimů (Rakousko-Uhersko, 1. republika; socialismus; postsocialismus; kapitalismus).

  • Název v anglickém jazyce

    On the facts based literary education in the Czech school and its critique

  • Popis výsledku anglicky

    The authors of the article, Ursula Stohler (untill the year 2010 University of Bern, Switzerland, now Faculty of Education of Charles University in Prague) and Ondřej Hník (Faculty of Education of Charles University in Prague) as university teachers feelthe need to give their opinion on the problem of the conception of the literary education in the Czech republic. They focus mainly on the secondary education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bohemistyka

  • ISSN

    1642-9893

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    198-209

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus