Domácí vzdělávání a legislativa: Studie postkomunistických států střední Evropy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10281497" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10281497 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_1_01.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_1_01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Domácí vzdělávání a legislativa: Studie postkomunistických států střední Evropy
Popis výsledku v původním jazyce
Postkomunistické země střední Evropy MINUS SIGN Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko a Slovinsko - se po druhé světové válce ocitly ve sféře sovětského vlivu, který trval až do konce osmdesátých let 20. století, kdy se vláda komunismu zhroutila.Všechny země se tak na začátku devadesátých let ocitly v období hluboké společenské transformace. V současné době tyto země charakterizuje společná snaha o dokončení transformace všech složek společenského systému a o vytvoření koherentní fungující demokratické společnosti. Stále však tyto země vykazují určitá specifika, která je v některých ohledech odlišují od ostatních zemí staré Evropy dodnes. Analýza stávajícího stavu legislativních prostředí domácího vzdělávání v postkomunistických zemích středníEvropy odhalila řadu podobností, které lze v těchto zemích v přístupu k dané problematice identifikovat. Na druhou stranu byly zjištěny významné odlišnosti, které ukazují na to, že nezávisle na podobných zkušenostech a regionální blízkost
Název v anglickém jazyce
Home Schooling and Legislation: A Study of Post-Communist States of Central Europe
Popis výsledku anglicky
The post-communist countries of Central Europe - the Czech Re-public, Slovakia, Poland, Hungary, and Slovenia - after the Second World War found themselves in the sphere of Soviet influence which lasted until the end of the 1980s when the Communist governments collapsed. All the countries have experienced profound social transformation at the beginning of the 1990s. Currently, they are characterized by joint efforts to complete the transformation of all the components of economy and the social system and to create a functional democratic system. Despite tremendous progress the observed countries are still different from countries of "Old Europe" in many aspects. The analysis of the current state of legislation con-cerning the home education in the post-communist countries of Central Europe confirmed many similarities. However, significant differences among them were also detected. This shows that regardless of the similar experience the individual states are dealing autonomously with s
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
9-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—