K UMĚLECKOEXPRESIVNÍMU POJETÍ ŠKOLNÍ LITERÁRNÍ VÝCHOVY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10283402" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10283402 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K UMĚLECKOEXPRESIVNÍMU POJETÍ ŠKOLNÍ LITERÁRNÍ VÝCHOVY
Popis výsledku v původním jazyce
Autor se v příspěvku vymezuje vůči tezi, že inovativní, interpretativní, v zásadě uměleckoexpresivní (zjednodušeně jen expresivní) pojetí literární výchovy, ke kterému se většinou svých předešlých příspěvků vztahoval, přeceňuje poznatky literárněteoretické a opomíjí poznatky literárněhistorické. Za jádro literárního oboru a východisko inovativních snah v oboru považuje průnik četby, tvorby a nauky.
Název v anglickém jazyce
Towards the artistic-expressive approach to the school literary education
Popis výsledku anglicky
The author argues against the opinion that the innovative, interpretative and expressive approach to literary education overestimates the point of view of the theory of literature and on the other hand underestimates the point of view of history of literature. According to the author, the nuclear of literature and the starting point of innovation is the synthesis of reading, creating and theory.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jazyk - Literatura - Komunikace
ISSN
1805-689X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-5
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—