Užívání nových učebnicových materiálů učiteli 1. stupně ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10286332" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10286332 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/603" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/603</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-77" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-1-77</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Užívání nových učebnicových materiálů učiteli 1. stupně ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem empirické studie je prezentovat výsledky výzkumu nového přírodovědného dného tématu učiteli 1. stupně ZŠ podle shodných učebnicových materiálů. Nejprve jsou popsána teoretická východiska a stav řešení problematiky užívání učebnicových materiálů učiteli se zřetelem na transformaci netradičního učiva a na zavádění netradičních metodických postupů. V další části je prezentována metodologie výzkumu. Výzkumná data byla získána analýzou učebnicových materiálů, prostřednictvím rozhovorů s třemi učitelkami a pozorováním jejich výuky. Následující části jsou věnovány výsledkům výzkumu a diskusi. Zkoumané učitelky při plánování výuky vycházely z návrhu postupu v příručce pro učitele, přičemž hloubka jeho promýšlení u nich byla různá a projevila se ve výuce.Jedna návrhy rozvíjela, druhá je vesměs přejala, ale realizovala neefektivně. Třetí vybírala učivo i postupy, které preferuje. Zvláště u učiva, které je koncipováno nově či netradičně, hrozí nebezpečí horší orientace učitelů ve struktuře
Název v anglickém jazyce
Using new textbook materials by primary school teachers
Popis výsledku anglicky
The aim of this empirical study is to present the results of research on primary school teachers teaching a new science topic using identical textbook materials. At irst theoretical resources and the state of the art of using teaching materials by teachers are described with respect to the transformation of untraditional content and to the introduction of untraditional teaching methods. In the next part, research methodology is presented. Research data was obtained from an analysis of teaching materials, from in-depth interviews with three teachers and from observing their teaching. The next part is devoted to research results and discussion. The teachers drew heavily on procedures suggested in the teachers' guide when they planned their lessons; the di? erence was in the depth of understanding, which was also apparent during the lessons. The irst teacher developed suggestions; the second one accepted them but implemented them ineficiently. The third one was selecting aspects of the cu
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
34
Strana od-do
77-110
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—