Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Užívání nových učebnicových materiálů učiteli 1. stupně ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10286332" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10286332 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/603" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/603</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-77" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-1-77</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Užívání nových učebnicových materiálů učiteli 1. stupně ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem empirické studie je prezentovat výsledky výzkumu nového přírodovědného dného tématu učiteli 1. stupně ZŠ podle shodných učebnicových materiálů. Nejprve jsou popsána teoretická východiska a stav řešení problematiky užívání učebnicových materiálů učiteli se zřetelem na transformaci netradičního učiva a na zavádění netradičních metodických postupů. V další části je prezentována metodologie výzkumu. Výzkumná data byla získána analýzou učebnicových materiálů, prostřednictvím rozhovorů s třemi učitelkami a pozorováním jejich výuky. Následující části jsou věnovány výsledkům výzkumu a diskusi. Zkoumané učitelky při plánování výuky vycházely z návrhu postupu v příručce pro učitele, přičemž hloubka jeho promýšlení u nich byla různá a projevila se ve výuce.Jedna návrhy rozvíjela, druhá je vesměs přejala, ale realizovala neefektivně. Třetí vybírala učivo i postupy, které preferuje. Zvláště u učiva, které je koncipováno nově či netradičně, hrozí nebezpečí horší orientace učitelů ve struktuře

  • Název v anglickém jazyce

    Using new textbook materials by primary school teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this empirical study is to present the results of research on primary school teachers teaching a new science topic using identical textbook materials. At irst theoretical resources and the state of the art of using teaching materials by teachers are described with respect to the transformation of untraditional content and to the introduction of untraditional teaching methods. In the next part, research methodology is presented. Research data was obtained from an analysis of teaching materials, from in-depth interviews with three teachers and from observing their teaching. The next part is devoted to research results and discussion. The teachers drew heavily on procedures suggested in the teachers' guide when they planned their lessons; the di? erence was in the depth of understanding, which was also apparent during the lessons. The irst teacher developed suggestions; the second one accepted them but implemented them ineficiently. The third one was selecting aspects of the cu

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    34

  • Strana od-do

    77-110

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus