Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strong vocational education - a safe way to the labour market? : A case study of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10294882" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10294882 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00131881.2015.1030853" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00131881.2015.1030853</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00131881.2015.1030853" target="_blank" >10.1080/00131881.2015.1030853</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strong vocational education - a safe way to the labour market? : A case study of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In its communications, the European Commission stresses the importance of vocational education and endorses apprenticeship training. Educational systems that have dual tracks of academic alongside vocational learning routes have been shown to generate better labour market outcomes for school leavers and smooth the school-to-work transition. On the other hand, dual tracked educational systems can reinforce the effect of social origin on educational performance. In addition to these general tendencies, the content and organisation of vocational education differ in individual countries, as do its strengths and weaknesses and impacts on the labour market prospects of young people. This paper studies vocational education in the Czech Republic: specifically,its apprenticeship track leading directly to the labour market. It seeks to answer questions about whether the Czech apprenticeship education system provides its students with the knowledge and skills necessary for success in the modern

  • Název v anglickém jazyce

    Strong vocational education - a safe way to the labour market? : A case study of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In its communications, the European Commission stresses the importance of vocational education and endorses apprenticeship training. Educational systems that have dual tracks of academic alongside vocational learning routes have been shown to generate better labour market outcomes for school leavers and smooth the school-to-work transition. On the other hand, dual tracked educational systems can reinforce the effect of social origin on educational performance. In addition to these general tendencies, the content and organisation of vocational education differ in individual countries, as do its strengths and weaknesses and impacts on the labour market prospects of young people. This paper studies vocational education in the Czech Republic: specifically,its apprenticeship track leading directly to the labour market. It seeks to answer questions about whether the Czech apprenticeship education system provides its students with the knowledge and skills necessary for success in the modern

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Educational Research

  • ISSN

    0013-1881

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    168-181

  • Kód UT WoS článku

    000353725700005

  • EID výsledku v databázi Scopus