Analýza diskurzu a mediální text
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313950" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313950 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza diskurzu a mediální text
Popis výsledku v původním jazyce
Práce představuje analýzu diskurzu, její základní postupy a společná metodologická východiska vlastní nejrůznějším disciplínám. Pozornost je věnována lingvistické analýze textu, tomu, co analýza diskurzu přináší pro pochopení některých jevů textu. Analýze jsou podrobeny texty tištěných a televizních médií, a to ve dvou rovinách dané problematiky. V první z nich jde o to ukázat, jak jsou jazyk a žánry dnešních médií ovlivňovány současnými vnějšími podmínkami soudobé společnosti a jak pod tímto tlakem média komunikují s publikem. Druhá část konkrétních rozborů se věnuje tomu, jak jednotlivá média prezentují stejné události a jak odlišné verze skutečnosti předkládají.
Název v anglickém jazyce
The Discourse Analysis and Media text
Popis výsledku anglicky
The book deals with the discourse analysis conceived as a generally valid methodology and focuses on some of its approaches suitable for linguistic analysis of texts. It explains what discourse has meant since Foucault's The Archaeology of Knowledge tilltoday (the ways discourse is defined by modern scholarly disciplines). In short excurses it deals with discourse and discourse analysis in sociology, philosophy, literary theory and education and it namely points out linguistic aspects of discourse analysis and its possibilities to describe discourse through analysis of text. The book lists the most influential names of discourse analysis and their methods. Our particular analysis has been inspired both by individual methods and by Fairclough's book Analysing discourse (2003). The analytical part is divided into two sections. The first section brings examples that demonstrate by which social conditions current media discourse is formed, the second section with individual phenomena with
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-2884-4
Počet stran knihy
150
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—