Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Playfulness as Apologia for a Strong Story in Ian McEwan's Sweet Tooth

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10314749" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10314749 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2015-1-6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/BSE2015-1-6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BSE2015-1-6" target="_blank" >10.5817/BSE2015-1-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Playfulness as Apologia for a Strong Story in Ian McEwan's Sweet Tooth

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ian McEwan's penultimate novel, Sweet Tooth (2012), is a remarkable achievement, not only in the context of the contemporary British literary scene but also within the body of its author's work. Although it is written in the form of a spy thriller, withan element of romance, the novel by far transcends the limits of this genre. It provides an intriguing exploration of McEwan's favourite themes, but also contains a notable dimension of intertextual and metafictional playfulness, which in this case is highly self-reflective as he makes direct references to his own fiction, namely to his short stories from the collection In Between the Sheets (1978). Therefore, in terms of its thematic and narrative framework, Sweet Tooth can be especially linked with two of his earlier novels, The Innocent (1990) and Atonement (2001). This article argues that McEwan's use of playful narrative strategies is not a result of his intention to write an experimental text challenging the traditional notion of

  • Název v anglickém jazyce

    Playfulness as Apologia for a Strong Story in Ian McEwan's Sweet Tooth

  • Popis výsledku anglicky

    Ian McEwan's penultimate novel, Sweet Tooth (2012), is a remarkable achievement, not only in the context of the contemporary British literary scene but also within the body of its author's work. Although it is written in the form of a spy thriller, withan element of romance, the novel by far transcends the limits of this genre. It provides an intriguing exploration of McEwan's favourite themes, but also contains a notable dimension of intertextual and metafictional playfulness, which in this case is highly self-reflective as he makes direct references to his own fiction, namely to his short stories from the collection In Between the Sheets (1978). Therefore, in terms of its thematic and narrative framework, Sweet Tooth can be especially linked with two of his earlier novels, The Innocent (1990) and Atonement (2001). This article argues that McEwan's use of playful narrative strategies is not a result of his intention to write an experimental text challenging the traditional notion of

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brno Studies in English

  • ISSN

    0524-6881

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    101-115

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus