Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktika informatiky na startu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318792" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318792 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12410/15:43889372

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktika informatiky na startu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Didaktika informatiky jako oboru se historicky vyvíjela od jakékoliv práce ve škole na počítači přes uživatelský přístup k současné situaci, kdy můžeme tuto oblast rozdělit mezi obecnou pedagogiku (technologie ve vzdělávání včetně např. e-learningu), didaktiku informatiky (digitální gramotnost a základy informatiky vč. algoritmizace) a ostatní oborové didaktiky (počítačem podporovaná výuka jiných předmětů). Didaktika infomatiky ještě stále vymezuje svá oborová východiska, klíčové výzkumné problémy a metodologii svého výzkumu. Situaci pro vymezení obsahové baze didaktiky informatiky znesnadňuje dynamika rozvoje jejích mateřských disciplín a tlak na praktické výstupy pro školní praxi, jenž při malém počtu didaktiků a jejich postavení ve výzkumných pracovištích neposkytuje dostatečný prostor pro vytvoření hlubších teoretických základů této disciplíny a obou dimenzí -ontodidaktické a psychodidaktické - jejího oborově didaktického výzkumu reflektujících model didaktické rekonstrukce (Slavík et al., 2014).

  • Název v anglickém jazyce

    Computing Education: the late starter

  • Popis výsledku anglicky

    Computing Education as a branch of science has been developing historically from whatever work with computers in schools through user approach to usage of computers to a present situation in which we can distinguish three areas 1) general pedagogy focused on technology in education including e-learning, 2) computing education dealing with a concept of digital literacy, computing and algorithm) and 3) application of computers in other subject education. Computing Education still defines its branch bases, key research questions and methodology.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy

  • ISBN

    978-80-210-7769-0

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    159-188

  • Počet stran knihy

    465

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly