Didaktika informatiky na startu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318792" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318792 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/15:43889372
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktika informatiky na startu
Popis výsledku v původním jazyce
Didaktika informatiky jako oboru se historicky vyvíjela od jakékoliv práce ve škole na počítači přes uživatelský přístup k současné situaci, kdy můžeme tuto oblast rozdělit mezi obecnou pedagogiku (technologie ve vzdělávání včetně např. e-learningu), didaktiku informatiky (digitální gramotnost a základy informatiky vč. algoritmizace) a ostatní oborové didaktiky (počítačem podporovaná výuka jiných předmětů). Didaktika infomatiky ještě stále vymezuje svá oborová východiska, klíčové výzkumné problémy a metodologii svého výzkumu. Situaci pro vymezení obsahové baze didaktiky informatiky znesnadňuje dynamika rozvoje jejích mateřských disciplín a tlak na praktické výstupy pro školní praxi, jenž při malém počtu didaktiků a jejich postavení ve výzkumných pracovištích neposkytuje dostatečný prostor pro vytvoření hlubších teoretických základů této disciplíny a obou dimenzí -ontodidaktické a psychodidaktické - jejího oborově didaktického výzkumu reflektujících model didaktické rekonstrukce (Slavík et al., 2014).
Název v anglickém jazyce
Computing Education: the late starter
Popis výsledku anglicky
Computing Education as a branch of science has been developing historically from whatever work with computers in schools through user approach to usage of computers to a present situation in which we can distinguish three areas 1) general pedagogy focused on technology in education including e-learning, 2) computing education dealing with a concept of digital literacy, computing and algorithm) and 3) application of computers in other subject education. Computing Education still defines its branch bases, key research questions and methodology.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy
ISBN
978-80-210-7769-0
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
159-188
Počet stran knihy
465
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—