Spravedlivý start? Nerovné šance v předškolním vzdělávání a při přechodu na základní školu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10320810" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10320810 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spravedlivý start? Nerovné šance v předškolním vzdělávání a při přechodu na základní školu
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha Spravedlivý start se zaměřuje na problematiku spravedlivosti v předškolním vzdělávání a na přechodu z mateřské školy do základního vzdělávání. I když spravedlivosti ve vzdělávání je v poslední době věnována v české společenskovědní komunitě značnápozornost, předškolní vzdělávání nebylo dosud v tomto kontextu zkoumáno. Výzkumné studie přitom ukazují, že právě předškolní vzdělávání má nejvyšší potenciál vyrovnávat handicapy, které si dítě přináší do života. V raném věku dochází k rychlému kognitivnímu vývoji a na vědomosti a dovednosti, které dítě v této době získává, může potom navazovat v průběhu celého dalšího vzdělávání. Ekonomické studie přesvědčivě ukazují, že návratnost prostředků investovaných do vyrovnávání handicapů je pro předškolní vzdělávání nejvyšší. Přesto této etapě vzdělávání byla českými výzkumníky dosud věnována jen malá pozornost a mnoho informací o ní neposkytuje ani školská statistika. Data prezentovaná v publikaci pocházejí primárně z Longitudinální studie C
Název v anglickém jazyce
An Equal Start? Unequal chances in preschool education and in the transition to primary school
Popis výsledku anglicky
The book emphisazes the equity and inequal chances in preschool education and in transition to compulsory school. Inequalities in education have been widely studied in the Czech republic, however only in later stages of education. Early years and its importance in overcoming various disadvantages is largely documented in sociological and educational literature and the rate of returns to education has been proved the highest in early years. This book aims to uncover and point to various mechanisms of inequaliites in Czech education system. For this purpose we have utilized and analzed data from longitudinal study CLoSE (Czech Longitudinal Study of Education) which forms the main part of analysis and arguments in this book. However another data are alsoused, including data from Roma Education Survey, national statistics etc. This book brings equity issues in early years and based on the findings also provides recommendation for policy makers in the Czech republic.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-861-5
Počet stran knihy
180
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—