Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beliefs of Czech Teachers as a Prerequisite for Effective Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10321881" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10321881 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1208/1480" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1208/1480</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-4-4" target="_blank" >10.5817/SP2015-4-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Beliefs of Czech Teachers as a Prerequisite for Effective Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Educational effectiveness research has shown a relationship between teacher beliefs and attitudes and student outcomes. This paper studies the extent to which the academic optimism of Czech teachers has proved to be meaningful in explaining student outcomes, and how different components of academic optimism relate to the cognitive and non-cognitive outcomes of Czech primary school students. Academic optimism is studied with reference to the TIMSS 2011 data using multilevel modelling. The results show that Czech teachers demonstrate relatively low levels of academic optimism. Multilevel modelling showed that in the Czech Republic, cognitive outcomes are related to teachers' career contentment, and non-cognitive outcomes are related to trust and self-efficacy. The operationalization of academic optimism in TIMSS is discussed, along with the implications of the findings that are presented for education policy.

  • Název v anglickém jazyce

    Beliefs of Czech Teachers as a Prerequisite for Effective Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Educational effectiveness research has shown a relationship between teacher beliefs and attitudes and student outcomes. This paper studies the extent to which the academic optimism of Czech teachers has proved to be meaningful in explaining student outcomes, and how different components of academic optimism relate to the cognitive and non-cognitive outcomes of Czech primary school students. Academic optimism is studied with reference to the TIMSS 2011 data using multilevel modelling. The results show that Czech teachers demonstrate relatively low levels of academic optimism. Multilevel modelling showed that in the Czech Republic, cognitive outcomes are related to teachers' career contentment, and non-cognitive outcomes are related to trust and self-efficacy. The operationalization of academic optimism in TIMSS is discussed, along with the implications of the findings that are presented for education policy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    53-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus