Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání : Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10327010" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10327010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/files/2016/10/Mezinarodni_vyzkumy_FINAL.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/files/2016/10/Mezinarodni_vyzkumy_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání : Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace přináší informace o historickém vývoji mezinárodních výzkumů, jejich metodologii a zpracování získaných dat. Zároveň hledá odpovědi na otázky, do jaké míry je kritika výzkumů oprávněná, co užitečného výzkumy přinesly a kde mohou potenciálně škodit, v čem je možno se z nich poučit a kde je naopak třeba se mít na pozoru. Jejím hlavním cílem je přispět ke zvýšení užitečnosti implementace mezinárodních výzkumů výsledků vzdělávání v České republice. Text se zaměřuje na čtyři aspekty mezinárodních výzkumů: na jejich obsah - tedy na testované oblasti, na metodologii jejich provedení, na zpracování dat a na využití výsledků. Zároveň věnuje velký prostor zasazení mezinárodních výzkumů do širšího kontextu pedagogického výzkumu a pojednává o diskusi, která výzkumy provází u nás i v zahraničí.
Název v anglickém jazyce
International Large-Scale Assessment Survey s: methodology, benefits, risks, and opportunities
Popis výsledku anglicky
The publication presents information about the historical development of international large scale assessment surveys, about their methodology and data analyses. It discusses the usefulness of the surveys and the legitimacy of their criticism. Its main purpose is to contribute to the utility of the implementation of ILSAs in the Czech Republic. The publication focuses on five aspects of ILSAs: assessment domains, methodology, data processing, analyses and interpretation. It contextualizes ILSAs within education research and reflects the discussion related to ILSAs in the Czech Republic and abroad.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-884-4
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—