Velikost a reprezentativita výběrového souboru v kvantitativně orientovaném pedagogickém výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10328069" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10328069 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/70883521:28150/16:43874472
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6137" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6137</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-512" target="_blank" >10.5817/PedOr2016-3-512</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Velikost a reprezentativita výběrového souboru v kvantitativně orientovaném pedagogickém výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Metodologicky orientovaná studie syntetizuje základní požadavky na velikost a reprezentativitu výběrového souboru v kvantitativně orientovaném pedagogickém výzkumu. Prezentuje základní výběrové postupy, jejich parametry a dopad na požadovanou velikost výběru a také dopad na možnosti zobecnění výsledků. Kromě standardních designů náhodného výběru (prostý, vícestupňový, skupinkový a stratifikovaný) je pojednán i dopad velikosti pro nenáhodné výběry. Studie uvádí postupy pro stanovení síly testu a shrnuje základní doporučení statistiků pro velikost výběru s ohledem na sílu testu. Pozornost je věnována také otázce reprezentativity výběru. Součástí studie jsou příklady dobré i špatné praxe z oblasti mezinárodních pedagogických výzkumů
Název v anglickém jazyce
Sample size and representativness of sample in quantitative educational research
Popis výsledku anglicky
Methodologically-oriented study synthesizes the basic requirements for the size and representativeness of the sample in quantitatively oriented educational research. Article presents basic sample selection procedures, it's features and their impact on the required sample size and the impact on the possibility of generaliyation of results. In addition to standard random sampling designs (simple, multistage, stratified and cluster) is discussed as well as the impact of the size of the non-random samples. The study provides procedures for determining the power of statistical tests test and summarizes the basic recommendations for sample size.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
512-536
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—