Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Velikost a reprezentativita výběrového souboru v kvantitativně orientovaném pedagogickém výzkumu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10328069" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10328069 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28150/16:43874472

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6137" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/6137</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2016-3-512" target="_blank" >10.5817/PedOr2016-3-512</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Velikost a reprezentativita výběrového souboru v kvantitativně orientovaném pedagogickém výzkumu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodologicky orientovaná studie syntetizuje základní požadavky na velikost a reprezentativitu výběrového souboru v kvantitativně orientovaném pedagogickém výzkumu. Prezentuje základní výběrové postupy, jejich parametry a dopad na požadovanou velikost výběru a také dopad na možnosti zobecnění výsledků. Kromě standardních designů náhodného výběru (prostý, vícestupňový, skupinkový a stratifikovaný) je pojednán i dopad velikosti pro nenáhodné výběry. Studie uvádí postupy pro stanovení síly testu a shrnuje základní doporučení statistiků pro velikost výběru s ohledem na sílu testu. Pozornost je věnována také otázce reprezentativity výběru. Součástí studie jsou příklady dobré i špatné praxe z oblasti mezinárodních pedagogických výzkumů

  • Název v anglickém jazyce

    Sample size and representativness of sample in quantitative educational research

  • Popis výsledku anglicky

    Methodologically-oriented study synthesizes the basic requirements for the size and representativeness of the sample in quantitatively oriented educational research. Article presents basic sample selection procedures, it's features and their impact on the required sample size and the impact on the possibility of generaliyation of results. In addition to standard random sampling designs (simple, multistage, stratified and cluster) is discussed as well as the impact of the size of the non-random samples. The study provides procedures for determining the power of statistical tests test and summarizes the basic recommendations for sample size.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    512-536

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus