Pre-service teachers' understanding of infinitesimal calculus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10332987" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10332987 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pre-service teachers' understanding of infinitesimal calculus
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents an analysis of pre-service teachers' solutions of problems from synthetic geometry in which they were asked to use the basic knowledge of infinitesimal calculus. One of the most serious misconceptions uncovered when analysing these students' solutions was their misunderstanding of the concept of "to approach", which is confused with the property of being the nearest element, and also insufficient connection of the concepts of supremum and maximum and deficient ability to apply this relation.
Název v anglickém jazyce
Pre-service teachers' understanding of infinitesimal calculus
Popis výsledku anglicky
The paper presents an analysis of pre-service teachers' solutions of problems from synthetic geometry in which they were asked to use the basic knowledge of infinitesimal calculus. One of the most serious misconceptions uncovered when analysing these students' solutions was their misunderstanding of the concept of "to approach", which is confused with the property of being the nearest element, and also insufficient connection of the concepts of supremum and maximum and deficient ability to apply this relation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
APLIMAT 2016 - 15th Conference on Applied Mathematics 2016, Proceedings
ISBN
978-80-227-4531-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
591-596
Název nakladatele
Vydavateľstvo STU
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
2. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—