The Experience of Modern World as a Challenge for Aesthetic Representation in the Central European Novel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10390638" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10390638 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Experience of Modern World as a Challenge for Aesthetic Representation in the Central European Novel
Popis výsledku v původním jazyce
The study compares the origins of the aesthetics of the novel in the period of the peak of modernism, ie from 1910 until the 1930s. At its center, there are the aesthetic concepts of James Joyce, Herman Broch, Robert Musil and their concepts of literature in the context of contemporary trends in modern painting and modern music.
Název v anglickém jazyce
The Experience of Modern World as a Challenge for Aesthetic Representation in the Central European Novel
Popis výsledku anglicky
The study compares the origins of the aesthetics of the novel in the period of the peak of modernism, ie from 1910 until the 1930s. At its center, there are the aesthetic concepts of James Joyce, Herman Broch, Robert Musil and their concepts of literature in the context of contemporary trends in modern painting and modern music.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60205 - Literary theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Literary World of Modernism and Modernism in World Literature
ISBN
978-7-5446-4306-1
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
49-55
Počet stran knihy
361
Název nakladatele
Shanghai Foreign Language Education Press
Místo vydání
Beijing
Kód UT WoS kapitoly
—