Specific language impairment in the long-term perspective - the importance of reading skills
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10332083" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10332083 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5114/hpr.2017.69660" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5114/hpr.2017.69660</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5114/hpr.2017.69660" target="_blank" >10.5114/hpr.2017.69660</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Specific language impairment in the long-term perspective - the importance of reading skills
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this study is to provide a review of the current state of knowledge about the development of reading skills in children with specific language impairment (SLI) in long term perspective in relation to their well-being, social interaction, school and work success throughout youth and adulthood. The review focuses on international research, but also aims to explain how SLI is treated in Czech educational and counseling system.
Název v anglickém jazyce
Specific language impairment in the long-term perspective - the importance of reading skills
Popis výsledku anglicky
The purpose of this study is to provide a review of the current state of knowledge about the development of reading skills in children with specific language impairment (SLI) in long term perspective in relation to their well-being, social interaction, school and work success throughout youth and adulthood. The review focuses on international research, but also aims to explain how SLI is treated in Czech educational and counseling system.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Health Psychology Report
ISSN
2353-4184
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
273-284
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—