Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What substance included in milk triggers allergy? An inquiry-based activity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10360593" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10360593 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/17:10360593

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_XIV_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_XIV_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What substance included in milk triggers allergy? An inquiry-based activity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are several methods of teaching science which have been shown to have a potential to increase pupils&apos; motivation to study science and improve attitudes toward science. One of them is inquiry-based science education which offers, like project-based teaching, a great part if initiative to pupils. It is also recommended to link teaching to every day topics pupils are interested in and infl uenced by. We have therefore suggested an inquiry-based practical activity inspired by a medical case report describing allergy to cow milk proteins and using a sodium dodecyl sulphate polyacrylamide gel electrophoresis (SDS-PAGE) to visualize proteins from different samples.

  • Název v anglickém jazyce

    What substance included in milk triggers allergy? An inquiry-based activity

  • Popis výsledku anglicky

    There are several methods of teaching science which have been shown to have a potential to increase pupils&apos; motivation to study science and improve attitudes toward science. One of them is inquiry-based science education which offers, like project-based teaching, a great part if initiative to pupils. It is also recommended to link teaching to every day topics pupils are interested in and infl uenced by. We have therefore suggested an inquiry-based practical activity inspired by a medical case report describing allergy to cow milk proteins and using a sodium dodecyl sulphate polyacrylamide gel electrophoresis (SDS-PAGE) to visualize proteins from different samples.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Projektové vyučování v přírodovědných předmětech XIV.

  • ISBN

    978-80-7290-929-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    139-145

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000405467100016