What substance included in milk triggers allergy? An inquiry-based activity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10360593" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10360593 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11310/17:10360593
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_XIV_final.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pvch/files/2011/11/PBE_XIV_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
What substance included in milk triggers allergy? An inquiry-based activity
Popis výsledku v původním jazyce
There are several methods of teaching science which have been shown to have a potential to increase pupils' motivation to study science and improve attitudes toward science. One of them is inquiry-based science education which offers, like project-based teaching, a great part if initiative to pupils. It is also recommended to link teaching to every day topics pupils are interested in and infl uenced by. We have therefore suggested an inquiry-based practical activity inspired by a medical case report describing allergy to cow milk proteins and using a sodium dodecyl sulphate polyacrylamide gel electrophoresis (SDS-PAGE) to visualize proteins from different samples.
Název v anglickém jazyce
What substance included in milk triggers allergy? An inquiry-based activity
Popis výsledku anglicky
There are several methods of teaching science which have been shown to have a potential to increase pupils' motivation to study science and improve attitudes toward science. One of them is inquiry-based science education which offers, like project-based teaching, a great part if initiative to pupils. It is also recommended to link teaching to every day topics pupils are interested in and infl uenced by. We have therefore suggested an inquiry-based practical activity inspired by a medical case report describing allergy to cow milk proteins and using a sodium dodecyl sulphate polyacrylamide gel electrophoresis (SDS-PAGE) to visualize proteins from different samples.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech XIV.
ISBN
978-80-7290-929-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
139-145
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000405467100016