Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

První mediální souboj prezidentských kandidátů v Čechách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10365154" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10365154 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    První mediální souboj prezidentských kandidátů v Čechách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá sociálními vztahy v interakci, vyjednávání pozic účastníky dialogu. Mluvčí svoji komunikační aktivitou (kategorizací, připisováním rolí, předurčováním činností a postojů) zaujímají pozice a stanovují pozice ostatních. Rozdělené pozice následně podléhají ratifikaci ostatními . Pokud první mluvčí nabídne svému partnerovi submisivní pozici, následující mluvčí může svoji komunikační činností tuto pozici pozměnit. Efektivní komunikační strategií se přitom jeví odmítnutí předurčené pozice a zaujetí pozice nové (např. přeformulování řeči předchozího řečníka). Vhodnou komunikační aktivitou k získání přestřešující perspektivy v dialogu je zhodnocení předchozího mluvčího a jeho příspěvku.

  • Název v anglickém jazyce

    The first presidential duel in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper observes the social relations in interaction, the negotiation of participant&apos;s positions in dialogue. Through the communicative practices (e. g. category work, ascribing the roles, activities and stance setting) the speaker takes position and sets positions, which both need to be ratified from others. If the previous speaker has proposed the submissive position to the next one, the next speaker could change his position thanks to his own consequent communicative activities. The efficient communicative strategy seems to be the rejection of pre-given position and new self positioning (e.g. through reformulation of previous speech). The appropriate communicative activity to get supremacy over the discourse seems to be evaluation of previous speaker and his speech.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biograf

  • ISSN

    1211-5770

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2008

  • Číslo periodika v rámci svazku

    46

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    3-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus