Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EDUCATIONAL AND THERAPEUTIC APPROACHES WITHIN THE SYSTEM OF SECONDARY AND TERTIARY PREVENTION PROVIDED TO PERSONS ADDICTED TO HABIT-FORMING SUBSTANCES SUBSTANCES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10370570" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10370570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.slu.cz/fvp/cz/web-spp-en/journal-archive/2017-vol-3-iss-1/20170301-sotolova" target="_blank" >http://www.slu.cz/fvp/cz/web-spp-en/journal-archive/2017-vol-3-iss-1/20170301-sotolova</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EDUCATIONAL AND THERAPEUTIC APPROACHES WITHIN THE SYSTEM OF SECONDARY AND TERTIARY PREVENTION PROVIDED TO PERSONS ADDICTED TO HABIT-FORMING SUBSTANCES SUBSTANCES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Addiction behaviour, specifically abuse of and addiction to habit-forming substances, must be approached from multidisciplinary perspective. The text is focused mainly on programs of secondary and tertiary prevention in which special educators are involved. It contains fundamental information for educators working also in other areas than that of addictology, in view of the fact that the problem of abuse of habit-forming substances by adolescents in young offender institutions and youth detention centres has been increasing. Emphasis is put on crisis intervention, on minimization of health and social risks in low-threshold programs, on residential and follow-up care and on substitution programs.

  • Název v anglickém jazyce

    EDUCATIONAL AND THERAPEUTIC APPROACHES WITHIN THE SYSTEM OF SECONDARY AND TERTIARY PREVENTION PROVIDED TO PERSONS ADDICTED TO HABIT-FORMING SUBSTANCES SUBSTANCES

  • Popis výsledku anglicky

    Addiction behaviour, specifically abuse of and addiction to habit-forming substances, must be approached from multidisciplinary perspective. The text is focused mainly on programs of secondary and tertiary prevention in which special educators are involved. It contains fundamental information for educators working also in other areas than that of addictology, in view of the fact that the problem of abuse of habit-forming substances by adolescents in young offender institutions and youth detention centres has been increasing. Emphasis is put on crisis intervention, on minimization of health and social risks in low-threshold programs, on residential and follow-up care and on substitution programs.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Social Pathology &amp; Prevention

  • ISSN

    2464-5877

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    19-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus