The new Computing curriculum in England
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10373033" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10373033 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The new Computing curriculum in England
Popis výsledku v původním jazyce
In this chapter authors explore the research behind the new Computing curriculum in the United Kingdom and the reasons for developing this new subject in schools, and for seeing computational thinking as an intrinsically worthwhile activity. The authors focus on Literacy from Scratch and computing in the classroom.They explain the origins of the project and bring some experiences.
Název v anglickém jazyce
The new Computing curriculum in England
Popis výsledku anglicky
In this chapter authors explore the research behind the new Computing curriculum in the United Kingdom and the reasons for developing this new subject in schools, and for seeing computational thinking as an intrinsically worthwhile activity. The authors focus on Literacy from Scratch and computing in the classroom.They explain the origins of the project and bring some experiences.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Enhancing Learning and Teaching with Technology: What the research says
ISBN
978-1-78277-226-2
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
46-53
Počet stran knihy
366
Název nakladatele
UCL IOE Press
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—