Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Atonalita - možnosti kreativních přístupů v hudební výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10386394" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10386394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Atonalita - možnosti kreativních přístupů v hudební výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Atonální hudba, ačkoliv se jedná o jeden ze stěžejních směrů hudby XX. století, patří mezi opomíjená témata v rámci výuky HV. Negativní přijetí atonální hudby vychází z marných pokusů, kdy se nepoučený posluchač snaží o vnímání dodekafonické řady jako melodické linie. Jednou z možností, jak přiblížit žákům/ studentům organizovanou atonalitu a její kompoziční principy, je kreativní práce s řadovou technikou (quaterninon, řadové varianty). Uvedený článek nabízí několik způsobů takovéto práce, kterých lze využít v hudebně výchovné praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Atonality - Possibilities of Creative Approaches in Music Education

  • Popis výsledku anglicky

    Atonal music is a neglected topic in music education. Her negative acceptance is based on vain attempts, when an uneducated listener tries to perceive the tone row in twelve-tone technique as a melodic line. The possibility of approaching students with organized atonality and its compositional principles is a creative work with serial technology (quaterninon, tone row variants). This article offers several ways of doing this, which can be used in music education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební výchova

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    13-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus