Atonalita - možnosti kreativních přístupů v hudební výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10386394" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10386394 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Atonalita - možnosti kreativních přístupů v hudební výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Atonální hudba, ačkoliv se jedná o jeden ze stěžejních směrů hudby XX. století, patří mezi opomíjená témata v rámci výuky HV. Negativní přijetí atonální hudby vychází z marných pokusů, kdy se nepoučený posluchač snaží o vnímání dodekafonické řady jako melodické linie. Jednou z možností, jak přiblížit žákům/ studentům organizovanou atonalitu a její kompoziční principy, je kreativní práce s řadovou technikou (quaterninon, řadové varianty). Uvedený článek nabízí několik způsobů takovéto práce, kterých lze využít v hudebně výchovné praxi.
Název v anglickém jazyce
Atonality - Possibilities of Creative Approaches in Music Education
Popis výsledku anglicky
Atonal music is a neglected topic in music education. Her negative acceptance is based on vain attempts, when an uneducated listener tries to perceive the tone row in twelve-tone technique as a melodic line. The possibility of approaching students with organized atonality and its compositional principles is a creative work with serial technology (quaterninon, tone row variants). This article offers several ways of doing this, which can be used in music education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hudební výchova
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
13-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—