Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak se učíme psát

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10391288" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10391288 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak se učíme psát

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola nás uvádí do problematiky současného pojetí výuky psaní vázaného a nevázaného vzoru písma na počátku školní docházky jako součást kontinuálního rozvoje počáteční čtenářské (písařské) gramotnosti. V současném, tzv. gramotnostním pojetí výuky psaní bylo postupně upuštěno od požadavku na přesné napodobení tvaru předepsaného písmene a základním požadavkem na kvalitu písařského výkonu žáka se stala čitelnost společně s dovedností psaní využívat v každodenních situacích. Kapitola představuje jednotlivé charakteristiky didaktiky psaní v obou vzorech písma, etapy, metodické postupy a hodnotí jejich možné výhody a nevýhody. Zabývá se jejími proměnami od tradičního pojetí výuky po současné s důrazem na kvalitu didaktické práce učitele, na rozvoj vnitřní motivace žáka, kontinuitu pre-primárního a primárního vzdělávání a vstřícné, bezpečné klima při výuce psaní a další aspekty.

  • Název v anglickém jazyce

    How do we learn to write

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter introduces us to the issue of the current conception of teaching the writing of the joined and unjoined scripts at the beginning of school as part of the continuous development of the initial literacy (writing). In the current, so-called literacy concept of writing instruction was gradually abandoned from the requirement to accurately imitate the shape of the prescribed letter and the basic requirement for the quality of the pupil&apos;s performance became readability along with the writing skills used in everyday situations. The chapter presents individual characteristics of didactics of writing in both patterns of scripture, stages, methodical procedures and assesses their possible advantages and disadvantages. It deals with its changes from the traditional conception of teaching to the present with emphasis on the quality of didactic work of the teacher, on the development of inner motivation of the pupil, continuity of pre-primary and primary education and a friendly, safe climate in teaching writing and other aspects.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vázaný a nevázaný vzor písma v českých školách

  • ISBN

    978-80-7290-969-8

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    51-61

  • Počet stran knihy

    216

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly