Klasicismus jako umění "třetího stavu"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10395277" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10395277 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RWRDpefLF2" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RWRDpefLF2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Klasicismus jako umění "třetího stavu"
Popis výsledku v původním jazyce
Druhý článek série Klasicismus a romantismus v hudbě a výtvarném umění v rámci dlouhodobého cyklu HUDBA A OBRAZ sleduje roli "třetího stavu" nejen v ekonomické a politické sféře ale především v umění. Akcentuje hluboké kořeny krystalizace společensko-historické pozice třetího stavu od razantního nástupu měšťanstva v Nizozemí a Itálii v 15. století v souvislosti s myšlením doby od postupné krystalizace protestantství k osvícenství 18. století a vývojový proces výtvarného umění a hudby nejen z hlediska stylových peripetií ale i proměn uměleckého provozu.
Název v anglickém jazyce
The second article in the series Classicism and Romanticism in Music and Art
Popis výsledku anglicky
The second article in the series Classicism and Romanticism in Music and Art, published in the larger cycle Music and ..., focuses on the role of the Third Estate in the social and political domain, but especially on its influence on fine arts. It traces the root causes of the formation of the socio-historical position of the Third Estate from the sudden rise of the middle class in 15th century Netherlands and Italy in context of the contemporary thought and the gradual rise of protestantism to the 18th century Enlightenment and the development od fine arts and music with regard not only to the style changes in each epoch, but also to the changing methods and work environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hudební výchova
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Svazek periodika
2/2019
Číslo periodika v rámci svazku
28-2019
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
19-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—