"Struggle" for Trust - Unintended Consequences of an "Integration Project"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10406556" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10406556 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RoMUS09ZD_" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RoMUS09ZD_</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4018/IJBIDE.2019070102" target="_blank" >10.4018/IJBIDE.2019070102</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
"Struggle" for Trust - Unintended Consequences of an "Integration Project"
Popis výsledku v původním jazyce
The paper has resulted from a several-year cooperation of the research team Bittnerová, Doubek, Levínská (2011) that examines issues related to Roma education in the context of social exclusion. Its main topic is search for understanding and interpretation of the failure of a project aiming to develop a social centre intended to serve as a basis for provision of social services to the needy residents of the researched site. What are the implications of "integration" activities? The failure of "integration" is not just refusal of embracing intercultural differences but symbolic refusal of the impoverished status of the whole town the local Roma being the most glaring symbol of that impoverishment. The theoretical point is thetheory of cultural models of Strauss and Quinn (2001). "Romahood" is seen as a radial family resemblance category driven by a prototype (Wittgenstein, 2001; Lakoff, 1990) in the context of distributed culture (Schwartz, 1978).
Název v anglickém jazyce
"Struggle" for Trust - Unintended Consequences of an "Integration Project"
Popis výsledku anglicky
The paper has resulted from a several-year cooperation of the research team Bittnerová, Doubek, Levínská (2011) that examines issues related to Roma education in the context of social exclusion. Its main topic is search for understanding and interpretation of the failure of a project aiming to develop a social centre intended to serve as a basis for provision of social services to the needy residents of the researched site. What are the implications of "integration" activities? The failure of "integration" is not just refusal of embracing intercultural differences but symbolic refusal of the impoverished status of the whole town the local Roma being the most glaring symbol of that impoverishment. The theoretical point is thetheory of cultural models of Strauss and Quinn (2001). "Romahood" is seen as a radial family resemblance category driven by a prototype (Wittgenstein, 2001; Lakoff, 1990) in the context of distributed culture (Schwartz, 1978).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0547" target="_blank" >GAP407/12/0547: Rozhodovací procesy pomáhajících profesí v oblasti interkulturních vztahů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education (IJBIDE)
ISSN
2379-7363
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CN - Čínská lidová republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
14-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—