Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Struggle" for Trust - Unintended Consequences of an "Integration Project"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10406556" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10406556 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RoMUS09ZD_" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=RoMUS09ZD_</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/IJBIDE.2019070102" target="_blank" >10.4018/IJBIDE.2019070102</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "Struggle" for Trust - Unintended Consequences of an "Integration Project"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper has resulted from a several-year cooperation of the research team Bittnerová, Doubek, Levínská (2011) that examines issues related to Roma education in the context of social exclusion. Its main topic is search for understanding and interpretation of the failure of a project aiming to develop a social centre intended to serve as a basis for provision of social services to the needy residents of the researched site. What are the implications of &quot;integration&quot; activities? The failure of &quot;integration&quot; is not just refusal of embracing intercultural differences but symbolic refusal of the impoverished status of the whole town the local Roma being the most glaring symbol of that impoverishment. The theoretical point is thetheory of cultural models of Strauss and Quinn (2001). &quot;Romahood&quot; is seen as a radial family resemblance category driven by a prototype (Wittgenstein, 2001; Lakoff, 1990) in the context of distributed culture (Schwartz, 1978).

  • Název v anglickém jazyce

    "Struggle" for Trust - Unintended Consequences of an "Integration Project"

  • Popis výsledku anglicky

    The paper has resulted from a several-year cooperation of the research team Bittnerová, Doubek, Levínská (2011) that examines issues related to Roma education in the context of social exclusion. Its main topic is search for understanding and interpretation of the failure of a project aiming to develop a social centre intended to serve as a basis for provision of social services to the needy residents of the researched site. What are the implications of &quot;integration&quot; activities? The failure of &quot;integration&quot; is not just refusal of embracing intercultural differences but symbolic refusal of the impoverished status of the whole town the local Roma being the most glaring symbol of that impoverishment. The theoretical point is thetheory of cultural models of Strauss and Quinn (2001). &quot;Romahood&quot; is seen as a radial family resemblance category driven by a prototype (Wittgenstein, 2001; Lakoff, 1990) in the context of distributed culture (Schwartz, 1978).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F0547" target="_blank" >GAP407/12/0547: Rozhodovací procesy pomáhajících profesí v oblasti interkulturních vztahů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education (IJBIDE)

  • ISSN

    2379-7363

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CN - Čínská lidová republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    14-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus