Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comenius on books : Tools and obstacles to pampaedia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10410950" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10410950 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-mK8KIt_bD" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-mK8KIt_bD</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Knihy ako prostriedky i prekážky vševýchovy u J. A. Komenského

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Príspevok reflektuje úlohu a miesto kníh ako média výchovy u Komenského. Chvála i kritika poznania sprostredkovaného knihami je podstatnou súčasťou programu nápravy veci ľudských a vševýchovy (pampaedie). Komenský opísal ako masové publikovanie mení proces vzdelávania a myslenie učencov a na novú mediálnu kultúrnu paradigmu reagoval vlastnými dielami, v ktorých zároveň vyzdvihol nenahraditeľnú rolu bezprostrednej skúsenosti. Navrhuje sústrediť sa jednak na tzv. božské knihy (viditeľný svet, rozumnú dušu a Písmo) a jednak na štúdium len tých najlepších diel. Na svojich kolegov apeluje v prospech regulácie publikovania a pozýva ich k spolupráci na všenápravnom projekte a univerzálnej výchovy. Komenský položil otázku po zmysle vzdelávania. Ten podľa neho nespočíva v samotnej erudovanosti, ale v hľadaní múdrosti pre spásu človeka a ľudstva.

  • Název v anglickém jazyce

    Comenius on books : Tools and obstacles to pampaedia

  • Popis výsledku anglicky

    Paper aims to point out the role of books as tools of education in Comenius. Praise and criticism of knowledge mediated by books is an essential part of his pansophic project of universal science and universal education (pampaedia). Comenius described how mass publishing changed the process of education and thinking of researchers and responded to it through his works. Comenius suggests studying both divine books (visible world, rational soul, Holy Bible) and best of written books. He appeals to scholars for the regulation of writing in order to keep the pansophic project and pampaedic education possible. However, according to Comenius, the final sense of education does not lie in erudition itself, but in seeking wisdom and salvation of mankind.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paideia

  • ISSN

    1214-8725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus