Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Europe seen from its center", the European dimension in education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10422422" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10422422 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    francouzština

  • Název v původním jazyce

    "L'Europe vue de son centre", la dimension européenne dans l'enseignement en République tchèque

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek J. Hnilici a T. Mikesky přináší - v komparativní publikaci &quot;Vzdělávání o Evropě a Evropské unii ve škole&quot; - vhled do českého kontextu současné situace této otázky. Pozornost soustředí na místo tématu &quot;Evropa&quot; v současné české školy. Autoři jsou přesvědčeni, že český pohled může být obohacením dnešní evropské diskuse nad tématy společné historie a identity. I z tohoto důvodu ve studii ukazují na formování české otázky, situaci národních dějin ve 20. století či odlišnost v chronologii českého &quot;evropanství&quot;. Hlavní pozornost pak soustředí na místo výuky o Evropě v současném českém kurikulu.

  • Název v anglickém jazyce

    "Europe seen from its center", the European dimension in education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution by J. Hnilica and T. Mikeska provides - in the comparative publication &quot;Education about Europe and the European Union at school&quot; - a look into the Czech context of the current situation on this issue. Attention is focused on the place of the topic &quot;Europe&quot; in contemporary Czech schools. The authors are convinced that the Czech perspective can enrich today&apos;s European debate on the topics of common history and identity. For this reason, the study points to the formation of the Czech question, the situation of national history in the 20th century or the difference in the chronology of Czech &quot;Europeanism&quot;. The main focus is on the place of teaching about Europe in the current Czech curriculum.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    &quot;L&apos;enseignement de l&apos;Europe et de l&apos;Union européenne à l&apos;école. Etudes comparées et expériences croisées.

  • ISBN

    978-2-343-17115-9

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    131-147

  • Počet stran knihy

    221

  • Název nakladatele

    L´Harmattan

  • Místo vydání

    Paris

  • Kód UT WoS kapitoly