"Europe seen from its center", the European dimension in education in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10422422" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10422422 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
francouzština
Název v původním jazyce
"L'Europe vue de son centre", la dimension européenne dans l'enseignement en République tchèque
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek J. Hnilici a T. Mikesky přináší - v komparativní publikaci "Vzdělávání o Evropě a Evropské unii ve škole" - vhled do českého kontextu současné situace této otázky. Pozornost soustředí na místo tématu "Evropa" v současné české školy. Autoři jsou přesvědčeni, že český pohled může být obohacením dnešní evropské diskuse nad tématy společné historie a identity. I z tohoto důvodu ve studii ukazují na formování české otázky, situaci národních dějin ve 20. století či odlišnost v chronologii českého "evropanství". Hlavní pozornost pak soustředí na místo výuky o Evropě v současném českém kurikulu.
Název v anglickém jazyce
"Europe seen from its center", the European dimension in education in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The contribution by J. Hnilica and T. Mikeska provides - in the comparative publication "Education about Europe and the European Union at school" - a look into the Czech context of the current situation on this issue. Attention is focused on the place of the topic "Europe" in contemporary Czech schools. The authors are convinced that the Czech perspective can enrich today's European debate on the topics of common history and identity. For this reason, the study points to the formation of the Czech question, the situation of national history in the 20th century or the difference in the chronology of Czech "Europeanism". The main focus is on the place of teaching about Europe in the current Czech curriculum.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
"L'enseignement de l'Europe et de l'Union européenne à l'école. Etudes comparées et expériences croisées.
ISBN
978-2-343-17115-9
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
131-147
Počet stran knihy
221
Název nakladatele
L´Harmattan
Místo vydání
Paris
Kód UT WoS kapitoly
—