Studie verbální produkce předškolních dětí s vývojovou dysfázií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10406297" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10406297 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PTya.tJj4~" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PTya.tJj4~</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.29364/epsy.377" target="_blank" >10.29364/epsy.377</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studie verbální produkce předškolních dětí s vývojovou dysfázií
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie si klade za cíl prozkoumat rozsah produktivní slovní zásoby a kvalitu vyjadřování u českých monolingvních dětí s vývojovou dysfázií ve srovnání s dětmi intaktními v době před nástupem do prvního ročníku základní školy. K výzkumnému šetření byl vytvořen původní test aktivní slovní zásoby zaměřený na substantiva, adjektiva a verba. Výsledná data ukazují, že oba sledované aspekty verbální produkce se mezi výzkumnými skupinami statisticky významně liší a lze mezi nimi vysledovat velmi těsný korelační vztah. Při podrobnějším zkoumání rozsahu slovní zásoby u jednotlivých slovních druhů se ukázalo, že nejvíce se tento rozsah mezi skupinami participantů liší u adjektiv a nejméně u substantiv.
Název v anglickém jazyce
Study of verbal production in preschool children with specific language impairment
Popis výsledku anglicky
The research is focused on the analysis of range of productive vocabulary and quality of verbal expression in Czech monolingual children with Specific language impairment compared to their intact peers one year before starting elementary school. For research purposes the active vocabulary test was developed. The test is focused on nouns verbs and adjectives. Our research data show that both of monitored aspects of verbal production have statistically significant difference between research groups. There is very close correlation relationship between range of vocabulary and quality of verbal expression. A more detailed examination of the range of vocabulary in individual word types clarified that this range differs most among groups of participants in adjectives and least in substances.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E-psychologie
ISSN
1802-8853
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
31-48
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—