Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Studie verbální produkce předškolních dětí s vývojovou dysfázií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10406297" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10406297 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PTya.tJj4~" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PTya.tJj4~</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.29364/epsy.377" target="_blank" >10.29364/epsy.377</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Studie verbální produkce předškolních dětí s vývojovou dysfázií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato studie si klade za cíl prozkoumat rozsah produktivní slovní zásoby a kvalitu vyjadřování u českých monolingvních dětí s vývojovou dysfázií ve srovnání s dětmi intaktními v době před nástupem do prvního ročníku základní školy. K výzkumnému šetření byl vytvořen původní test aktivní slovní zásoby zaměřený na substantiva, adjektiva a verba. Výsledná data ukazují, že oba sledované aspekty verbální produkce se mezi výzkumnými skupinami statisticky významně liší a lze mezi nimi vysledovat velmi těsný korelační vztah. Při podrobnějším zkoumání rozsahu slovní zásoby u jednotlivých slovních druhů se ukázalo, že nejvíce se tento rozsah mezi skupinami participantů liší u adjektiv a nejméně u substantiv.

  • Název v anglickém jazyce

    Study of verbal production in preschool children with specific language impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The research is focused on the analysis of range of productive vocabulary and quality of verbal expression in Czech monolingual children with Specific language impairment compared to their intact peers one year before starting elementary school. For research purposes the active vocabulary test was developed. The test is focused on nouns verbs and adjectives. Our research data show that both of monitored aspects of verbal production have statistically significant difference between research groups. There is very close correlation relationship between range of vocabulary and quality of verbal expression. A more detailed examination of the range of vocabulary in individual word types clarified that this range differs most among groups of participants in adjectives and least in substances.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E-psychologie

  • ISSN

    1802-8853

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    31-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus