Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TEACHING READING AS A CULTURAL EVENT TO A DIVERSE AUDIENCE WHEN STUDYING RUSSIAN AS A SECOND FOREIGN LANGUAGE IN SCHOOLS OF THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10411924" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10411924 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8Q3fGC8dNU" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8Q3fGC8dNU</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37632/PI.2020.278.1.017" target="_blank" >10.37632/PI.2020.278.1.017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    ruština

  • Název v původním jazyce

    Obučenie čteniju kak kulturnomu sobytiju v smešannoj auditorii pri izučenii russkogo kak vtorogo inostrannogo v školach Čechii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V učebnych učreždenijach pojavilsja novyj tip obučaemogo - učenik-bilingv. V svjazi s etim neobchodimo menjat sovremennuju obrazovatelnuju model, osobo obraščaja vnimanie na čtenie kak vid rečevoj dejatelnosti i principy otbora didaktičeskogo materiala pri obučenii čteniju v smešannoj auditorii na urokach RKI v školach Čechii. V kačestve primera privoditsja odin iz avtorskich tekstov, kotoromu otvoditsja rol kulturnogo sobytija pri čtenii v semejnom krugu, v klasse ili vo vneuročnoe vremja. Avtory obosnovyvajut neobchodimost i osobennost celenapravlennoj i sistematičeskoj metodičeskoj raboty s tekstami, čtenie kotorych možet stat kulturnym sobytiem. Predložena avtorskaja metodika raboty s podobnymi tekstami.

  • Název v anglickém jazyce

    TEACHING READING AS A CULTURAL EVENT TO A DIVERSE AUDIENCE WHEN STUDYING RUSSIAN AS A SECOND FOREIGN LANGUAGE IN SCHOOLS OF THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of this article is based on the following three principal points. The first one is connected with the advent of a new type of student in schools, a bilingual student, and, due to this, the necessity to introduce changes to the modern educational model. The second one is related to the role of reading as a species of speech activity and is concerning the principles of selection of didactic materials when teaching reading to a diverse audience (including bilingual students) in classes of Russian as a Foreign Language in schools of the Czech Republic. As an example, there is provided one of the author&apos;s texts which plays the role of a cultural event for school students and primary school students who are mono- and bilinguals, when reading in the family circle, in class or out-of-class. The third one substantiates the necessity and specialty of a purposeful and systematic methodological work with texts, the reading of which could become a cultural event. The author&apos;s methodology of work with such texts is proposed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Russkij jazyk za rubežom

  • ISSN

    0131-615X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    94-103

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus