Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dobrodružství vizuální kultury - kontexty současného umění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10413023" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10413023 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2aYbtPtjmf" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2aYbtPtjmf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dobrodružství vizuální kultury - kontexty současného umění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek tematizuje didaktickou znalost obsahu na příkladě současného umění a reflektuje jej z hlediska rozvoje vizuální gramotnosti. Didaktická transformace interpretace uměleckého díla v učivo je představena na základě intertextuálních vztahů konkrétního díla v dalších kulturních a historických souvislostech. Rozpoznání a reflexe těchto vztahů a kontextů vede k rozvoji kritického diváctví.

  • Název v anglickém jazyce

    the Proces of Artwork Interpretation in Contexts of Contemporary Art

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyzes pedagogical content knowledge in art education. The results of the interpretation of a specific work of contemporary art are reflected in terms of the development of visual literacy. Presented painting opens intertextual links to other works of art and historical contexts. Recognition and reflection of these relationships and contexts leads to the development of critical viewing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59/2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4/2019

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    64-74

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus