Dobrodružství vizuální kultury - kontexty současného umění
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10413023" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10413023 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2aYbtPtjmf" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=2aYbtPtjmf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dobrodružství vizuální kultury - kontexty současného umění
Popis výsledku v původním jazyce
Článek tematizuje didaktickou znalost obsahu na příkladě současného umění a reflektuje jej z hlediska rozvoje vizuální gramotnosti. Didaktická transformace interpretace uměleckého díla v učivo je představena na základě intertextuálních vztahů konkrétního díla v dalších kulturních a historických souvislostech. Rozpoznání a reflexe těchto vztahů a kontextů vede k rozvoji kritického diváctví.
Název v anglickém jazyce
the Proces of Artwork Interpretation in Contexts of Contemporary Art
Popis výsledku anglicky
The article analyzes pedagogical content knowledge in art education. The results of the interpretation of a specific work of contemporary art are reflected in terms of the development of visual literacy. Presented painting opens intertextual links to other works of art and historical contexts. Recognition and reflection of these relationships and contexts leads to the development of critical viewing.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Svazek periodika
59/2019
Číslo periodika v rámci svazku
3-4/2019
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
64-74
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—