Teacher's project as initiation of students' project
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10414988" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10414988 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teacher's project as initiation of students' project
Popis výsledku v původním jazyce
A project day focused on the environmental topic Plastics and their consequences with environment was organized with a group of 14-15 years olds students. They were drawn into the problem using video presentation, work with text, the lecture with expert, chemistry experimental part and workshop. The project activities were monitored by three mind maps in the form of pre-, post and a retention test. The data show positive results concerned knowledge of participants. It means that number of relevant terms in mind maps was rapidly increasing. Also, the possibility of overgrowth of "teacher's" project to "students'" project oriented to creation of their own artefacts was confirmed.
Název v anglickém jazyce
Teacher's project as initiation of students' project
Popis výsledku anglicky
A project day focused on the environmental topic Plastics and their consequences with environment was organized with a group of 14-15 years olds students. They were drawn into the problem using video presentation, work with text, the lecture with expert, chemistry experimental part and workshop. The project activities were monitored by three mind maps in the form of pre-, post and a retention test. The data show positive results concerned knowledge of participants. It means that number of relevant terms in mind maps was rapidly increasing. Also, the possibility of overgrowth of "teacher's" project to "students'" project oriented to creation of their own artefacts was confirmed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII (PBE 2019)
ISBN
978-80-7603-155-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
9-17
Název nakladatele
CHARLES UNIV PRAGUE
Místo vydání
PRAHA 1
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
7. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000567209500001