Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher's project as initiation of students' project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10414988" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10414988 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher's project as initiation of students' project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A project day focused on the environmental topic Plastics and their consequences with environment was organized with a group of 14-15 years olds students. They were drawn into the problem using video presentation, work with text, the lecture with expert, chemistry experimental part and workshop. The project activities were monitored by three mind maps in the form of pre-, post and a retention test. The data show positive results concerned knowledge of participants. It means that number of relevant terms in mind maps was rapidly increasing. Also, the possibility of overgrowth of &quot;teacher&apos;s&quot; project to &quot;students&apos;&quot; project oriented to creation of their own artefacts was confirmed.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher's project as initiation of students' project

  • Popis výsledku anglicky

    A project day focused on the environmental topic Plastics and their consequences with environment was organized with a group of 14-15 years olds students. They were drawn into the problem using video presentation, work with text, the lecture with expert, chemistry experimental part and workshop. The project activities were monitored by three mind maps in the form of pre-, post and a retention test. The data show positive results concerned knowledge of participants. It means that number of relevant terms in mind maps was rapidly increasing. Also, the possibility of overgrowth of &quot;teacher&apos;s&quot; project to &quot;students&apos;&quot; project oriented to creation of their own artefacts was confirmed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII (PBE 2019)

  • ISBN

    978-80-7603-155-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    9-17

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000567209500001