Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reaction cycle of calcium as an experimental support for teaching chemical reaction as critical subject-matter in lower secondary education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10414991" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10414991 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reaction cycle of calcium as an experimental support for teaching chemical reaction as critical subject-matter in lower secondary education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chemical reactions are among the key and critical points of chemistry teaching and learning in lower secondary school. Implementation of experimental calcium cycles in pupils&apos; laboratory work was proposed as an innovation of teaching the topic of chemical reactions and developed in four steps based on design-based research approach. The original proposal of innovation was commented and subsequently verified and evaluated by in-service teachers in various regions of the Czech Republic in their chemistry lessons. Teachers found this innovation favourably but suggested some optimizations proposals. Based on the teachers&apos; comments and optimizations proposals, modifications of the laboratory exercise were proposed.

  • Název v anglickém jazyce

    Reaction cycle of calcium as an experimental support for teaching chemical reaction as critical subject-matter in lower secondary education

  • Popis výsledku anglicky

    Chemical reactions are among the key and critical points of chemistry teaching and learning in lower secondary school. Implementation of experimental calcium cycles in pupils&apos; laboratory work was proposed as an innovation of teaching the topic of chemical reactions and developed in four steps based on design-based research approach. The original proposal of innovation was commented and subsequently verified and evaluated by in-service teachers in various regions of the Czech Republic in their chemistry lessons. Teachers found this innovation favourably but suggested some optimizations proposals. Based on the teachers&apos; comments and optimizations proposals, modifications of the laboratory exercise were proposed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII (PBE 2019)

  • ISBN

    978-80-7603-155-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    70-78

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000567209500008