Desková hra zaměřená na modelové organismy: proces tvorby a ověření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10415998" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10415998 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Desková hra zaměřená na modelové organismy: proces tvorby a ověření
Popis výsledku v původním jazyce
Identification and knowledge of representatives of fauna and flora are integral part of primary science education. A board game was created for this purpose. The crucial problem in the science education is the selection of basic subject matter, including typical organisms. The goal of this contribution is to present the methodology of model organisms' selection with regard to the Czech nature variability expression. The created education board game was piloted in the 4th and 5th grade at elementary school classes. The modified Intrinsic Motivation Inventory (IMI) tool was used to gain feedback. The results of the pilot inventory show that pupils assume this game as interesting and usefulness to learning process focused on organisms.
Název v anglickém jazyce
Board game about model organisms: process of creation and pilot testing
Popis výsledku anglicky
Identification and knowledge of representatives of fauna and flora are integral part of primary science education. A board game was created for this purpose. The crucial problem in the science education is the selection of basic subject matter, including typical organisms. The goal of this contribution is to present the methodology of model organisms' selection with regard to the Czech nature variability expression. The created education board game was piloted in the 4th and 5th grade at elementary school classes. The modified Intrinsic Motivation Inventory (IMI) tool was used to gain feedback. The results of the pilot inventory show that pupils assume this game as interesting and usefulness to learning process focused on organisms.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII (PBE 2019)
ISBN
978-80-7603-155-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
227-234
Název nakladatele
CHARLES UNIV PRAGUE
Místo vydání
PRAHA 1
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
7. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000567209500026