Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Desková hra zaměřená na modelové organismy: proces tvorby a ověření

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10415998" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10415998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Desková hra zaměřená na modelové organismy: proces tvorby a ověření

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Identification and knowledge of representatives of fauna and flora are integral part of primary science education. A board game was created for this purpose. The crucial problem in the science education is the selection of basic subject matter, including typical organisms. The goal of this contribution is to present the methodology of model organisms&apos; selection with regard to the Czech nature variability expression. The created education board game was piloted in the 4th and 5th grade at elementary school classes. The modified Intrinsic Motivation Inventory (IMI) tool was used to gain feedback. The results of the pilot inventory show that pupils assume this game as interesting and usefulness to learning process focused on organisms.

  • Název v anglickém jazyce

    Board game about model organisms: process of creation and pilot testing

  • Popis výsledku anglicky

    Identification and knowledge of representatives of fauna and flora are integral part of primary science education. A board game was created for this purpose. The crucial problem in the science education is the selection of basic subject matter, including typical organisms. The goal of this contribution is to present the methodology of model organisms&apos; selection with regard to the Czech nature variability expression. The created education board game was piloted in the 4th and 5th grade at elementary school classes. The modified Intrinsic Motivation Inventory (IMI) tool was used to gain feedback. The results of the pilot inventory show that pupils assume this game as interesting and usefulness to learning process focused on organisms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROJECT-BASED EDUCATION AND OTHER ACTIVATING STRATEGIES IN SCIENCE EDUCATION XVII (PBE 2019)

  • ISBN

    978-80-7603-155-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    227-234

  • Název nakladatele

    CHARLES UNIV PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAHA 1

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    7. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000567209500026