Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak učitelé vnímají komunikaci s rodiči: Spokojení vs. vyhořelí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416724" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZF2wOVUtev" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZF2wOVUtev</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2019.1343" target="_blank" >10.14712/23362189.2019.1343</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak učitelé vnímají komunikaci s rodiči: Spokojení vs. vyhořelí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této studii jsme se zaměřili na otázku, jak vidí komunikaci s rodiči učitelé dvou skupin na opačných pólech: spokojení v profesi učitele vs. nespokojení, resp. s rozvíjejícím se syndromem vyhořením. Zkoumali jsme totiž v rámci většího projektu profesní nároky a syndrom vyhoření u učitelů základních škol.). Vycházeli jsme z 58 rozhovorů s učiteli z různých míst republiky. Výsledky ukázaly velmi rozdílný subjektivní obraz rodičů u těchto dvou skupin. Vyhořelí učitelé mají více konfliktů s rodiči, mnohem hůře je prožívají a hledají jejich řešení. Spokojení učitelé jsou realističtější, často konfliktům předcházejí, mají pevnější hranice komunikace a neprožívají problémy osobně, rodičů se nebojí.

  • Název v anglickém jazyce

    How teachers perceive communication with parents: Satisfied vs. burned-out

  • Popis výsledku anglicky

    In this study, we focused on the question of how communication with parents is seen by teachers of two groups at opposite poles: satisfi ed in the profession of teacher vs. dissatisfi ed, and actuallywith developing burnout. We examined the professional demands and the burnout syndrome of primary school teachers as part of a larger project. Th e complexity of communication betweenstakeholders (teachers, leadership, pupils and parents) is often cited as a source of stress at schools.We started from 58 interviews with teachers from various places in the Czech Republic. The results showed very diff erent subjective forms of parents in the two groups. Burned-out teachers have more confl icts with parents, experience them in a much worse way, and often struggle to solve them. Satisfi ed teachers are more realistic, they often prevent confl icts, and do not experience problems in person.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-21302S" target="_blank" >GA16-21302S: Učitelské vyhoření - institucionální, vztahové a intrapsychické faktory</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika [online]

  • ISSN

    2336-2189

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    70

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    29-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus