Jak učitelé vnímají komunikaci s rodiči: Spokojení vs. vyhořelí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416724" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416724 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZF2wOVUtev" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZF2wOVUtev</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2019.1343" target="_blank" >10.14712/23362189.2019.1343</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak učitelé vnímají komunikaci s rodiči: Spokojení vs. vyhořelí
Popis výsledku v původním jazyce
V této studii jsme se zaměřili na otázku, jak vidí komunikaci s rodiči učitelé dvou skupin na opačných pólech: spokojení v profesi učitele vs. nespokojení, resp. s rozvíjejícím se syndromem vyhořením. Zkoumali jsme totiž v rámci většího projektu profesní nároky a syndrom vyhoření u učitelů základních škol.). Vycházeli jsme z 58 rozhovorů s učiteli z různých míst republiky. Výsledky ukázaly velmi rozdílný subjektivní obraz rodičů u těchto dvou skupin. Vyhořelí učitelé mají více konfliktů s rodiči, mnohem hůře je prožívají a hledají jejich řešení. Spokojení učitelé jsou realističtější, často konfliktům předcházejí, mají pevnější hranice komunikace a neprožívají problémy osobně, rodičů se nebojí.
Název v anglickém jazyce
How teachers perceive communication with parents: Satisfied vs. burned-out
Popis výsledku anglicky
In this study, we focused on the question of how communication with parents is seen by teachers of two groups at opposite poles: satisfi ed in the profession of teacher vs. dissatisfi ed, and actuallywith developing burnout. We examined the professional demands and the burnout syndrome of primary school teachers as part of a larger project. Th e complexity of communication betweenstakeholders (teachers, leadership, pupils and parents) is often cited as a source of stress at schools.We started from 58 interviews with teachers from various places in the Czech Republic. The results showed very diff erent subjective forms of parents in the two groups. Burned-out teachers have more confl icts with parents, experience them in a much worse way, and often struggle to solve them. Satisfi ed teachers are more realistic, they often prevent confl icts, and do not experience problems in person.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-21302S" target="_blank" >GA16-21302S: Učitelské vyhoření - institucionální, vztahové a intrapsychické faktory</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika [online]
ISSN
2336-2189
e-ISSN
—
Svazek periodika
70
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
29-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—