Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kodifikační příručky - která je ta pravá?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416890" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416890 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jc-fOW0_uB" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jc-fOW0_uB</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kodifikační příručky - která je ta pravá?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek pojednává o kodifikaci spisovného českého tvarosloví a možnosti její aplikaci ve školní jazykové výchově. Článek nastiňuje historii tohoto segmentu kodifikace, a to především v souvislosti s hlavní otázkou: který z aktuálně existujících zdrojů je v oblasti kodifikace tvarosloví tím nejdůležitějším. V současné době může uživatel jazyka hledat poučení v mnoha tištěných příručkách i na mnoha internetových stránkách (byť jejich kvalita značně kolísá), avšak žádný z těchto zdrojů nelze považovat za ústřední autoritu. Článek se proto pokouší objasnit, který kodifikační zdroj by měla současná školní jazyková výchova používat.

  • Název v anglickém jazyce

    Reference books - which one is the right one?

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we deal with the problem of the Standard Czech morphological codification and the possibility of its application in the school language education. We outline the history of this part of codification, with special reference to the main question: what is the actual source of the morphological codification. Nowadays, a native speaker can consult a lot of reference books and internet sites (of unequal quality) but none of them can be regarded as a central authority. In this paper, we try to answer the question which of the codification sources is and should be applied in the current school language education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    80-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus