Výchova k úctě. Úctě k čemu?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10418459" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10418459 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova k úctě. Úctě k čemu?
Popis výsledku v původním jazyce
Následující text dotazuje podstatu úcty a její vzdělávací a výchovné souvislosti. Ale otázka po problému úcty nemůže být zodpovězena bez dotázání způsobu bytí novověkého člověka. Musíme si učinit jasno v tom, jak moderní člověk odpovídá otázku: co to znamená být? Nejprve vyjasňujeme tuto otázku, dále interpretujeme Platónův text z dialogu Ústava vzhledem k ideji Dobra jako toho, co je nejvyšší a nejvíce úctyhodné. Na závěr využíváme vyjasněné souvislosti ve vztahu ke vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Education for respect. Respect for what?
Popis výsledku anglicky
This text asks about the essence of respect and its educational consequences. But the question regarding respect cannot find its proper answer without questioning the mode of being of the modern man, that means, we must make clear how modern man answers the question: what is the meaning of being? After we clarify this question, we interpret Plato's text from Republic concerning the Good as the highest and the most respectable. Finally, we follow this discovery in its connection with education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Lze vychovávat k úctě a sebeúctě?
ISBN
978-80-7603-185-2
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
35-59
Počet stran knihy
253
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—