Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jinakost, předsudky a přijetí romských žáků ve vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10419669" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10419669 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jinakost, předsudky a přijetí romských žáků ve vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Romové jsou největší, ale také nejhůře přijímanou, etnickou menšinou v České republice; jinakost Romů je často vnímána jako důsledek nejen etnických, ale i sociálních charakteristik. Text analyzuje dílčí výsledky několika výzkumných šetření, které dokladují, že předsudky a antipatie vůči Romům jsou rozšířené jak ve společnosti, tak i ve školství, mezi žáky i mezi učiteli. Potřeba více pozitivní a racionální akceptace Romů a romské kultury je prezentována jako důležitá podmínka pro budoucí vzdělávání (nejen romských) žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Otherness, prejudices and the acceptance of Roma students in education

  • Popis výsledku anglicky

    The Roma are the largest, but also the less-accepted ethnic minority in the Czech Republic; the otherness of the Roma is often perceived as a result of not only ethnic but also social characteristics. The text analyzes partial results of several research surveys that show that prejudices and antipathy towards the Roma are widespread both in society and in education, among students and among teachers. The need for more positive and rational acceptance of Roma and their culture is presented as an important condition for the future education of (not only Roma) students.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Lze vychovávat k úctě a sebeúctě?

  • ISBN

    978-80-7603-185-2

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    95-105

  • Počet stran knihy

    253

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly