Jinakost, předsudky a přijetí romských žáků ve vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10419669" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10419669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jinakost, předsudky a přijetí romských žáků ve vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Romové jsou největší, ale také nejhůře přijímanou, etnickou menšinou v České republice; jinakost Romů je často vnímána jako důsledek nejen etnických, ale i sociálních charakteristik. Text analyzuje dílčí výsledky několika výzkumných šetření, které dokladují, že předsudky a antipatie vůči Romům jsou rozšířené jak ve společnosti, tak i ve školství, mezi žáky i mezi učiteli. Potřeba více pozitivní a racionální akceptace Romů a romské kultury je prezentována jako důležitá podmínka pro budoucí vzdělávání (nejen romských) žáků.
Název v anglickém jazyce
Otherness, prejudices and the acceptance of Roma students in education
Popis výsledku anglicky
The Roma are the largest, but also the less-accepted ethnic minority in the Czech Republic; the otherness of the Roma is often perceived as a result of not only ethnic but also social characteristics. The text analyzes partial results of several research surveys that show that prejudices and antipathy towards the Roma are widespread both in society and in education, among students and among teachers. The need for more positive and rational acceptance of Roma and their culture is presented as an important condition for the future education of (not only Roma) students.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Lze vychovávat k úctě a sebeúctě?
ISBN
978-80-7603-185-2
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
95-105
Počet stran knihy
253
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—