TAKTILNÍ MAPA JAKO POMŮCKA PRO PROSTOROVOU ORIENTACI A SAMOSTATNÝ POHYB OSOB SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10424238" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10424238 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=NYVn2h.D5M" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=NYVn2h.D5M</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
TAKTILNÍ MAPA JAKO POMŮCKA PRO PROSTOROVOU ORIENTACI A SAMOSTATNÝ POHYB OSOB SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje problematiku využitelnosti haptických map pro osoby se zrakovým postižením. Představuje internetovou podobu haptických map pro osoby se zrakovým postižením jako jednu z významných pomůcek pro prostorovou orientaci a samostatný pohyb. Přináší srovnání dětí a dospělých v práci s haptickými mapami. Výsledky výzkumného šetření vybízejí k zamyšlení nad možnostmi rozšíření informovanosti o této podpoře v rámci hmatového rozvoje dětí se zrakovým postižením při vzdělávání i podpoře při jejich samostatném pohybu v dospělosti.
Název v anglickém jazyce
TACTILE RELIEF MAPS AS AN AID TO THE SPATIAL ORIENTATION AND INDEPENDENT MOVEMENT OF VISUALLY IMPAIRED PEOPLE
Popis výsledku anglicky
Th e article presents the issue of the usability of tactile relief maps for visually impaired people. It presents an online version of tactile relief maps for the visually impaired as one of the important tools for spatial orientation and independent movement. It compares children and adults at work with haptic maps. Th e results of the research survey encourage refl ection on the possibilities of expanding awareness of this support within the tactile development of visually impaired children in education and its usability in their independent movement in adulthood.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
197-209
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—