Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The shift in chemistry teacher students' self-efficacy with respect to their ability to notice: Observation Practice Course's effect

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10429634" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10429634 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/21:10429634

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The shift in chemistry teacher students' self-efficacy with respect to their ability to notice: Observation Practice Course's effect

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study was to evaluate an Observation Practice Course&apos;s effect on pre-service teachers&apos; self-efficacy. The course focused on forming chemistry teacher students&apos; professional vision was run in the winter semester of 2019/20. A self-efficacy questionnaire containing items oriented on general aspects of lesson observations as well as concrete aspects (perceived ability to describe teaching methods, analyse subject matter or suggest changes to the lesson plan) was given to the students (N = 12) at the beginning and at the end of the course. The results show a significant shift with a medium effect in the students&apos; self-efficacy. Therefore, the course can be considered effective in this respect.

  • Název v anglickém jazyce

    The shift in chemistry teacher students' self-efficacy with respect to their ability to notice: Observation Practice Course's effect

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to evaluate an Observation Practice Course&apos;s effect on pre-service teachers&apos; self-efficacy. The course focused on forming chemistry teacher students&apos; professional vision was run in the winter semester of 2019/20. A self-efficacy questionnaire containing items oriented on general aspects of lesson observations as well as concrete aspects (perceived ability to describe teaching methods, analyse subject matter or suggest changes to the lesson plan) was given to the students (N = 12) at the beginning and at the end of the course. The results show a significant shift with a medium effect in the students&apos; self-efficacy. Therefore, the course can be considered effective in this respect.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XVIII.

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    229-238

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000728144300025