The shift in chemistry teacher students' self-efficacy with respect to their ability to notice: Observation Practice Course's effect
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10429634" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10429634 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11310/21:10429634
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The shift in chemistry teacher students' self-efficacy with respect to their ability to notice: Observation Practice Course's effect
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the study was to evaluate an Observation Practice Course's effect on pre-service teachers' self-efficacy. The course focused on forming chemistry teacher students' professional vision was run in the winter semester of 2019/20. A self-efficacy questionnaire containing items oriented on general aspects of lesson observations as well as concrete aspects (perceived ability to describe teaching methods, analyse subject matter or suggest changes to the lesson plan) was given to the students (N = 12) at the beginning and at the end of the course. The results show a significant shift with a medium effect in the students' self-efficacy. Therefore, the course can be considered effective in this respect.
Název v anglickém jazyce
The shift in chemistry teacher students' self-efficacy with respect to their ability to notice: Observation Practice Course's effect
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to evaluate an Observation Practice Course's effect on pre-service teachers' self-efficacy. The course focused on forming chemistry teacher students' professional vision was run in the winter semester of 2019/20. A self-efficacy questionnaire containing items oriented on general aspects of lesson observations as well as concrete aspects (perceived ability to describe teaching methods, analyse subject matter or suggest changes to the lesson plan) was given to the students (N = 12) at the beginning and at the end of the course. The results show a significant shift with a medium effect in the students' self-efficacy. Therefore, the course can be considered effective in this respect.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XVIII.
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
229-238
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Education
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000728144300025