Odraz pocitů žáků v pocitech učitele na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433866" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433866 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Odraz pocitů žáků v pocitech učitele na 1. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek hledá ve filozofickém myšlení podklad pro pedagogické rozhodnutí ve sporu mezi vnímáním emočního ladění školní třídy třídní učitelkou a jeho viděním externím odborníkem, který je zaměřen na analýzu vztahů v dětské skupině a jejich prožívání. Vnímáním je rozuměno naslouchání rytmům života, které se nás díky naší otevřenosti dotýkají a na které odpovídáme svými životními projevy, díky nimž žijeme. Vidění, pozorování je vyhledávání znaků života, které ho mapují tím, že je zařazují do předem připraveného výkladového rámce podpořeného předchozí zobecnělým poznáním. V závěru je zdůvodněna nutnost opřít rozhodování o oba procesy, protože každý z nich může být poznamenán chybou dopadající na děti, jejich vztahy a jejich zrání. V současné pedagogické praxi pak dát více prostoru vnímání, kterému nebývá vždy věnována náležitá pozornost.
Název v anglickém jazyce
Reflection of pupils'feelings in the teacher's feelings at a primary school
Popis výsledku anglicky
In philosodhical thinking, the contribution seeks a basis for pedagogice decision in the dispute between the perception of the emotional tuning of the children at school classroom by the class teacher and its vision by an external expert, who focuses on analysis of relationships in the children's group and experience of children. Perception means listening to the rhythms of life, which touch us due to our openness and to which we respond with our life manifestations, thanks to which we live. Vision, observation is the search for signs of life that map it by placing them in a prepared interpretive framework, supported by the previous generalized knowledge. In conclusion, the need to base decision-making on both processes is justified, because each of them can be marked by mistake affecting children, their relationship and their maturation. In current educational practice, there is necessary to give more space to perception, which is not always given attention.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Emocionalita ve výchově prizmatem filosofické, psychologické a speciálně pedagogické reflexe. Inkluzivní škola
ISBN
978-80-7603-242-2
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
143-152
Počet stran knihy
383
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—