Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Odraz pocitů žáků v pocitech učitele na 1. stupni ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433866" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433866 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Odraz pocitů žáků v pocitech učitele na 1. stupni ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek hledá ve filozofickém myšlení podklad pro pedagogické rozhodnutí ve sporu mezi vnímáním emočního ladění školní třídy třídní učitelkou a jeho viděním externím odborníkem, který je zaměřen na analýzu vztahů v dětské skupině a jejich prožívání. Vnímáním je rozuměno naslouchání rytmům života, které se nás díky naší otevřenosti dotýkají a na které odpovídáme svými životními projevy, díky nimž žijeme. Vidění, pozorování je vyhledávání znaků života, které ho mapují tím, že je zařazují do předem připraveného výkladového rámce podpořeného předchozí zobecnělým poznáním. V závěru je zdůvodněna nutnost opřít rozhodování o oba procesy, protože každý z nich může být poznamenán chybou dopadající na děti, jejich vztahy a jejich zrání. V současné pedagogické praxi pak dát více prostoru vnímání, kterému nebývá vždy věnována náležitá pozornost.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection of pupils'feelings in the teacher's feelings at a primary school

  • Popis výsledku anglicky

    In philosodhical thinking, the contribution seeks a basis for pedagogice decision in the dispute between the perception of the emotional tuning of the children at school classroom by the class teacher and its vision by an external expert, who focuses on analysis of relationships in the children&apos;s group and experience of children. Perception means listening to the rhythms of life, which touch us due to our openness and to which we respond with our life manifestations, thanks to which we live. Vision, observation is the search for signs of life that map it by placing them in a prepared interpretive framework, supported by the previous generalized knowledge. In conclusion, the need to base decision-making on both processes is justified, because each of them can be marked by mistake affecting children, their relationship and their maturation. In current educational practice, there is necessary to give more space to perception, which is not always given attention.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Emocionalita ve výchově prizmatem filosofické, psychologické a speciálně pedagogické reflexe. Inkluzivní škola

  • ISBN

    978-80-7603-242-2

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    143-152

  • Počet stran knihy

    383

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly