Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sound systems of the Russian and Czech languages in the context of teaching Russian pronunciation to the Czechs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10435435" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10435435 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LwLtECk02R" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LwLtECk02R</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    ruština

  • Název v původním jazyce

    Zvukovye sistemy russkogo i češskogo jazykov v kontekste obučenija čechov russkomu proiznošeniju

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V state daetsja analiz fonetičeskich sistem russkogo i češskogo jazykov v lingvodidaktičeskom kontekste. Opisanie schodstv i raschoždenij ((kontaktirujuščich}} sistem provoditsja v trech aspektach - sobstvenno sistemnom, sistemno-pozicionnom i artikuljacionnom. Pervyj aspekt predpolagaet sopostavlenie sostava fonem i charakterizujuščich ich priznakov, vtoroj - issledovanie funkcionirovanija zvukovych edinic, tretij - opisanie artikuljacionnogo obrazovanija zvukov. Narjadu s različijami dvuch sistem, opredeljajuščimi fonetičeskie otklonenija v russkoj reči čechov, opisany schodstva, obuslovlivajuščie vozmožnosti ispolzovanija položitelnogo perenosa fonetičeskich čert rodnogo jazyka na izučaemyj.

  • Název v anglickém jazyce

    Sound systems of the Russian and Czech languages in the context of teaching Russian pronunciation to the Czechs

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents an analysis of the phonetic systems of Russian and Czech languages in a linguodidactic context. Three aspects - systemic, system-position and articulatory - were taken into account while describing the similarities and differences of the compared systems. The first aspect assumes the comparison of the repertoire of phonemes including the signs that characterize them, the second - the investigation of the functioning of phonological units, the third - the description of the articulation of vowels. In addition to the differences between the two systems, which determine the phonetic differences in Russian speech of the Czechs, the correspondences that cause the possibilities of using the positive transfer of phonetic features of the mother tongue to the students are also described.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Профессорский журнал. Серия: Русский язык и литература

  • ISSN

    2687-0339

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    39-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus