Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Health and safety education in the context of social and curricular changes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10475625" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10475625 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0076-2021-11" target="_blank" >https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0076-2021-11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0076-2021-11" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P280-0076-2021-11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Health and safety education in the context of social and curricular changes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Health and safety education implemented in the accordance with the framework curriculum of elementary education develops pupils&apos; relationship to health and provides a space for consolidating their skills to promote health and safety. It participates in shaping the health and safety literacy, which is necessary for life, to a large extent. The effective fulfillment of expected results of education in the given issue is determined by a number of social factors and circumstances. The teacher&apos;s personality plays there a key role. The article deals with current issue of health promotion and safety protection in education in the context of current social needs and challenges, which call for curriculum revision and adequate changes in teacher education. The attention is paid to the rapid rise of digital technologies into everyday life and the need to manage the reality of health and safety threat due to emergency.

  • Název v anglickém jazyce

    Health and safety education in the context of social and curricular changes

  • Popis výsledku anglicky

    Health and safety education implemented in the accordance with the framework curriculum of elementary education develops pupils&apos; relationship to health and provides a space for consolidating their skills to promote health and safety. It participates in shaping the health and safety literacy, which is necessary for life, to a large extent. The effective fulfillment of expected results of education in the given issue is determined by a number of social factors and circumstances. The teacher&apos;s personality plays there a key role. The article deals with current issue of health promotion and safety protection in education in the context of current social needs and challenges, which call for curriculum revision and adequate changes in teacher education. The attention is paid to the rapid rise of digital technologies into everyday life and the need to manage the reality of health and safety threat due to emergency.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    LIFE IN HEALTH 2021: RESEARCH AND PRACTICE

  • ISBN

    978-80-280-0076-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    158-168

  • Název nakladatele

    Masaryk University Press

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    9. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    001058812300011